به گزارش ایرنا سید موس خادمی بامداد شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان در سالن جلسات استانداری با توجه به اینکه حجم بارندگی ها در روزهای آینده زیاد خواهد بود افزود: سامانه بارشی جدید در این سه شهر ممکن است که برای مردم مشکلاتی ایجاد کند لذا اگر لازم باشد باید منازل حاشیه رودخانه هایی که از این شهرها عبور می کند را تخلیه کرد.
وی با اشاره به پیش بینی حدود 150 میلیمتر بارندگی در برخی نقاط استان که در بازه زمانی کمی اتفاق خواهد افتاد ، اظهار داشت:باید تا قبل از شروع بارش های بسترهای گذر آب در رودخانه هایی که از این مناطق عبور می کند را تسهیل کنیم.
به گفته وی رودخانه خرم آباد توان هدایت بیش از 400متر مکعب آب در ثانیه را ندارد و اگر میزان بارش های به حدی باشد که دبی رودخانه افزایش یابد موجب سریزشدن آب به بیرون روخانه خواهد شد که بایستی دستگاههای اجرایی با برنامه ریزی مانع ورود آب به منازل اطراف شوند.
خادمی استراتژیهای مهار سیل را برای مدیران استان در این جلسه تشریح کرد و گفت: در مرحله نخست باید با پاکسازی رودخانه ها گذر آب را تسهیل کرد.
استاندار لرستان اضافه کرد: در مرحله بعد باید از نفوذ آب به منازل مردم در هر شرایطی جلوگیری کرد و در صورت آبگرفتگی بلافاصله نسبت به تخلیه آب از منازل مردم اقدام شود.
وی تامین مواد غذایی و مایحتاج مردم و امداد و نجات را از دیگر استراتزی های مواجهه با سیل احتمالی برشمرد.
خادمی همچنین خواستار هدایت عشایر کوچ رو به نقاط امن شد و گفت: باید با راهنمایی و تعیین محل مناسب برای اسکان عشایر در زمان بحران از بروز خسارت به این قشر از جامعه جلوگیری کرد.
استاندار لرستان با توجه به ورود آب سد کمال صالح در استان مرکزی به پشت سد مروک در شهرستان دورود و اضافه شدن آب در دشت سیلاخور و احتمال ابگرفتگی نیز اظهار داشت: مناطق حاشیه و پایین دست سد مروک در معرض خطر جدی طغیان رودخانه و سیلاب قرار دارند که ممکن است مشکلاتی را برای مردم منطقه بوجود بیاورد.
خادمی در خصوص مناطق حاشیه ای رودخانه کشکان نیز گفت : جاده پلدختر به خرم آباد از عصر شنبه باید بر روی خوردوهای عبوری بسته شود تا در صورت تخریب جاده از حوادث احتمالی برای مسافران و ساکنان منطقه جلوگیری کرد.
6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.