به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهرستان اظهار داشت: خسارات سیل اخیر بیشتر از حد تصور است و بسیاری از زیرساخت ها دچار خسارت جدی شده و بسیاری از راه های روستایی قطع می باشند و برخی از مردم از امکانات بهره مند نیستند.
وی گفت: دولت باید اعتبار لازم برای جبران خسارات ناشی از سیل را پرداخت کند.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه مردم نوع دوستی خود را در سیل اخیر نشان داده و پای کار بودند و اکنون نیز درحال کمک رسانی به هموطنان خود هستند.
وی ادامه داد: باید با روحیه جهادی در شرایط بحران برخورد شود چراکه توان جلوگیری از حوادث طبیعی وجود ندارد اما می توان خسارات را کاهش داد.
نماینده ولی فقیه در لرستان از مسئولان خواست در برابر حوادث طبیعی آمادگی لازم را داشته باشند و مردم نیز به هشدارها توجه کنند.

**اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن بلندی های جولان رسمیت ندارد
آمام جمعه خرم اباد در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: اقدام جنایتکارانه رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بلندی های جولان نزد جهانیان مشروعیت ندارد.
به گفته وی بلندی های جولان بخشی از سرزمین مردم سوریه بوده و رییس جمهور قانون شکن آمریکا این قانون شکنی را به رسمیت شناخته و جای تعجب دارد که دنیا در حال نظاره است.
وی با بیان اینکه ترامپ قوانین بین المللی را نقض می کند افزود: مرزهای کشورها باید رعایت شود اما ترامپ به این موضوع توجهی ندارد و هیچگونه محدودیتی برای خود قائل نیست و از عهدنامه ها خارج می شود، ترامپ پایبند هیچ قانونی نیست.
آیت الله میرعمادی بیان کرد: باید نهادهای بین المللی در برابر آمریکا اقدام جدی کرده و این اقدام و به رسمیت شناختن در نزد مردم جهان هیچ مشروعیتی ندارد.
امام جمعه خرم آباد گفت: ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام می کنیم که جامعه جهانی باید در برابر زیاده خواهی آمریکا بایستد و در غیر اینصورت مقاومت اسلامی دست بکار خواهد شد و منطقه فلسطین اشغالی را از دست جنایتکاران آزاد خواهد کرد.
آیت الله میرعمادی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری پیش بینی کرده اند 25سال آینده از اسراییل چیزی باقی نخواهد ماند، اسلام بر آن منطقه حاکم خواهد شد.

**مردم همواره بر عهد و پیمان خود پایبند هستند
امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: 12فروردین روز همه پرسی مردم برای تعیین نوع حکومت پس از پیروزی انقلاب بوده مردم با رای خود جمهور اسلامی را انتخاب کردند.
آیت الله میرعمادی بیان کرد: 12 فروردین عید انقلاب اسلامی است و مردم در این روز به جمهوری اسلامی رای داده و این نظام به دنبال اجرای قوانین اسلام است.
وی ادامه داد: جمهوریت از اسلامیت جدا نیست و عده ای آن را جدا می دانند چراکه انقلاب با حضور مردم شکل گرفته و نباید بین جمهوریت و اسلامیت تفکیک قائل شد.

**باید حافظ طبیعت باشیم
آیت الله میرعمادی با اشاره به 13فروردین روز طبیعت اظهار کرد: طبیعت نشانه ای از نشانه های خدا است و امانت الهی بوده و باید این امانت را حفظ کنیم همچنین باید در برابر آن شاکر باشیم.
وی گفت: باید از طبیعت به نحو صحیح استفاده کنیم و طبیعت را از بین نبریم چراکه میراث ما برای برای نسل های آینده است.
وی ادامه داد: یکی از عوامل سیل ویرانگر دست اندازی به طبیعت است، جنگل ها و پوشش های گیاهی را از بین برده ایم و این گونه به مشکل خورده ایم و فرهنگ احترام به طبیعت باید نهادینه شود.
وی همچنین به روز 25 ماه رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد گفت: این امام همام در دوران 2تن از مقتدرترین خلفای عباسی زندگی کرد و آنها سختی هایی را بر این امام روا داشته اند.
آیت الله میرعمادی بیان کرد: امام موسی کاظم(ع) همواره در مبارزات سیاسی شرکت داشته و این امام همام به دنبال ترویج معارف شیعه از طریق فعالیت های علمی و تربیت شاگردان بوده است.
وی افزود: امام موسی کاظم(ع) تجلی اسمای الهی، اخلاق، معنویت، اسوه صبر و مقاومت بود و باید از زندگی این امام درس بگیریم.
امام جمعه خرم آباد همچنین به روز 25 ماه رجب سالروز بعثت پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: این روز یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است چراکه بعثت پیامبر سرآغاز هدایت بشری است.
آیت الله میرعمادی بیان کرد: پیامبران مبعوث شدند تا با طاغوت مبارزه کنند پرستش خدای یگانه همچنین تزکیه مردم برای رسیدن سعادت و کمال از رسالت پیامبران است.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.