به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در این گفت و گوی تلفنی با استانداران کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان بر آمادگی لازم برای مقابله با احتمال وقوع سیل تاکید کرد.
وی در این مکالمه تلفنی با اشاره به پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وقوع بارش برف و باران در استان های نیمه غرب و جنوب غربی کشور و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در این مناطق ضرورت تدارک تمهیدات لازم برای مقابله با بحران را یادآور شد.
جهانگیری با اشاره به حضور مسافران نوروزی، بر خدمت رسانی بیشتر به مردم تاکید و خواستار هماهنگی همه دستگاهها به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی شد.
هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بروز سیل در استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و کردستان محقق شد و بارش های سیل آسا از عصر یکشنبه بسیاری از مناطق لرستان را فرا گرفته است.
این بارش ها که شدت آن برای مناطق جنوبی لرستان تا 100 میلی متر نیز پیش بینی شده همراه با رعد و برق و در برخی مناطق همچون پلدختر با ریزش تگرگ همراه شده است.
آبگرفتگی معابر و خیابان ها در تمامی شهرهای استان گزارش شده، راه ارتباطی برخی مناطق تفریحی و گردشگری به دلیل جلوگیری از بروز حوادث بسته شده و البته محور خرم آباد - پلدختر نیز به علت طغیان رودخانه مسدود است.
از عصر روز یکشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه با توجه به فعالیت امواج اصلی سامانه بارشی و تقویت مقدار بارش ها، برای همه نقاط استان بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه تا شدید لحظه ای پیش بینی شده است.
همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.
بر اساس اعلام هواشناسی، مقدار و شدت بارش ها برای روز دوشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه نمود بیشتری خواهد داشت.
جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان سوم فروردین ماه جاری برگزار شد و این ستاد به حالت آماده باش درآمد و مرخصی مدیران مربوطه را لغو کرد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.