به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در جلسه عصر شنبه ستاد بحران لرستان گفت: با توجه به پیش بینی بارش های سیل آسا و سابقه طغیان رودخانه در مسیر جاده خرم آباد - پلدختر، احتمال بسته شدن این مسیر برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی وجود دارد.
احمد مرادپور افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال وقوع سیل در الیگودرز و سپیددشت نیز وجود دارد که باید اطلاع‌رسانی دقیق و به هنگام برای آگاهسازی شهروندان و مسافران نوروزی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه وقوع سیلاب در روزهای پیش رو باید جدی گرفته شود تصریح کرد: مرخصی تمام مدیران دستگاه های خدمات رسان و امدادی و اعضای ستاد بحران استان لغو است و باید در محل حضور داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با توجه به حضور عده بسیاری از گردشگران در آبشارهای استان، مسیرهای منتهی به این مکان ها باید مورد توجه قرار گیرد و جاده دسترسی به آبشار بیشه به دلیل احتمال رانش زمین بایستی در صورت نیاز بسته شود.
مرادپور افزود: شهرداری‌ها نیز کمپ های چادری در پارک ها و فضای باز را جمع آوری کرده و نسبت به برپایی محل اسکان جدید در اماکن سرپوشیده و سالن‌های ورزشی اقدام کنند.
وی تاکید کرد: پل‌های موقت خرم آباد نیز باید در بلندمدت جمع‌آوری و در روزهای بارندگی بسته شوند.
براساس آخرین نقشه های پیش یابی، از امشب شاهد ورود سامانه بارشی به غرب کشور و جو استان هستیم که تا عصر روز یکشنبه بارش ها به صورت رگباری و پراکنده خواهد بود.
از عصر روز یکشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه با توجه به فعالیت امواج اصلی این سامانه بارشی و تقویت مقدار بارش ها، برای همه نقاط استان بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه تا شدید لحظه ای پیش بینی می شود.
همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.
مقدار و شدت بارش ها برای روز دوشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه نمود بیشتری خواهد داشت از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.
طی این مدت برخی مناطق جنوبی استان تا 100 میلی متر بارندگی را تجربه می کنند و ریزش برف در ارتفاعات و گردنه هایی همچون فرسش، گله بادوش، رازان، گاماسیاب و زالیان پیش بینی می شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.