به گزارش ایرنا ، چشمه های آبگرم به عنوان یکی از قابلیت های جذب توریست و توسعه گردشگری شناخته شده در دنیا به شمار می روند.
ایران نیز از وجود چشمه های آبگرم در برخی مناطق بهره مند شده و سرمایه گذاری های خوبی در برخی مناطق برای درآمدزایی از این مناطق انجام شده است.
چشمه آبگرم دلفان نیز یکی از چشمه های معدنی در استان لرستان است که هنوز برای خیلی از مردم استان نیز ناشناخته مانده است.
این چشمه در60 کیلومتری غرب شهر نورآباد و در بین دو رشته کوه گله و سفیدکوه در زاگرس و در محل تلاقی سه رودخانه گاماسیاب، گیزه رود و سیمره، واقع شده است.
چشمه آبگرم دلفان با آبدهی 30 لیتر در ثانیه و دمای 60 درجه سانتی گراد از دامنه کوه گله از اعماق زمین می جوشد.
به گفته کارشناسان این چشمه طبیعی به لحاظ داشتن مواد معدنی در التیام دردهای مزمن موثر است و بسیاری از بیماران برای درمان با استفاده از این چشمه معدنی به این منطقه سفر می کنند.
این چشمه با غلظتی بیش از 700 میلی گرم در لیتر و ترکیبات سولفات کلسیم، گوگرد، سولفور، وجود دی کربنات منیزیم در درمان بیماریهای مفصلی ، عفونی و امراض جلدی اثر بخش است.
به گفته فرماندار شهرستان دلفان ، اداره میراث فرهنگی و گردشگری لرستان متولی اصلی سرمایه گذاری در این منطقه است که طرح مطالعات سنجی و ساماندهی این منطقه را بر عهده دارد.
حشمت بهمنی افزود: در چند سال گذشته اقداماتی در جهت ایجاد امکانات اولیه توسط میراث فرهنگی و گردشگری استان در این منطقه صورت گرفته است.
وی ایجاد استخر ، سکوی نشیمن و نمازخانه را از جمله اقدامات عمرانی صورت گرفته درمنطقه آب گرم دلفان ذکر کرد.
وجود چشمه آبگرم و پل گرمابه و طبیعت زیبا و بکر آن از ظرفیت های است که می توان این منطقه را به یکی از قطب های گردشگری سلامت در غرب کشور تبدیل نمود.
چشمه آبگرم شهرستان دلفان در تاریخ 19 اردیبهشت 1394 توسط شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
شهرستان دلفان با 150 هزار نفر در شمال استان لرستان واقع شده است.
7270/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.