به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه ای این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهرستان افزود: رهبری براساس سنت حسنه سال های گذشته امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی اظهار داشت: انتخاب شعار سال با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری و براساس نیاز اصلی کشور و برای سوق دادن امکانات و مدیریت به این سمت نام گذاری شد که امسال اولویت کشور معیشت و اقتصاد است.
وی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال، مبارزه با بیکاری، حفظ استقلال اقتصادی، بی اثرسازی تحریم اقتصادی دشمن، پیشرفت کشور و بهبود معیشت مردم تولید باید رونق بیابد.
نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: با رونق تولید، ایجاد کار، زمینه اشتغال فراهم و پیشرفت حاصل می شود که تمام این اقدامات منجر به امید درجامعه خواهد شد.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه گرانی و مشکلات مانع ایجاد امید است، اضافه کرد: هفته اخیر چهار پالایشگاه و چهار فاز اصلی گاز در بندرعباس افتتاح و بهره برداری رسید و موجب شادی و امیدواری مردم شد.
وی اظهار داشت: از مسئولان استان می خواهیم به فکر راه اندازی کارخانه های تعطیل شده باشند تا شاهد رونق تولید در لرستان و کشور باشیم چراکه این واحدها ظرفیت تولید بالایی دارند.

***جوان گرایی، درس مهم عملیات فتح المبین
خطیب نماز جمعه خرم آباد با اشاره به سالروز عملیات فتح المبین گفت: این رویداد از عملیات های پرافتخار دوران دفاع مقدس است که طی آن ضربه مهلکی به دشمن وارد شد.
آیت الله میرعمادی افزود: نکته مهم و قابل عبرت این عملیات، تجربه فرماندهی جوانان بوده که برای اولین بار به جوانانی همچون شهیدان خرازی، کاظمی و صیاد شیرازی سپرده شد.
وی بیان کرد: روزی که نقشه فتح المبین کشیده شده و فرماندهان جوان تایید شدند برخی مخالفت کردند اما اعتماد به جوانان موجب پیروزی شد.
وی با اشاره به تاکید و سفارش مقام معظم رهبری به جوانگرایی در دهه پنجم انقلاب اضافه کرد: جوان گرایی مدنظر رهبری به معنای پیرزدایی نیست بلکه افراد کهنسال و صاحب تجربه باید تجربیات خود را در اختیار جوانان قرار دهند تا آنها تلاش کنند.
امام جمعه خرم آباد ادامه داد: بدون شک تجربه عملیات فتح المبین و هشت سال جنگ تحمیلی نشان می دهد اگر امروز در میدان سیاست، اجرا، کار و اقتصاد مسئولیت به جوانان سپرده شود مشکلات را حل خواهند کرد و پیروزی را نصیب ملت ایران می کنند.

***سکوت غرب در مقابل جنایت نیوزلند
آیت الله میرعمادی اضافه کرد: هفته گذشته عملیات تروریستی در نیوزلند با بیش از 50 شهید از نمازگزاران جمعه رخ داد که حادثه بسیار تلخی بود.
وی ادامه داد: دنیای استکبار غرب و اروپا از کنار این مساله به راحتی عبور کردند و حاضر نشدند عملیات تروریستی را به آن لقب دهند و ادعا کردند هجمه ای صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: این اتفاق دنباله اسلام هراسی است که در غرب دنبال می شود چرا که از اسلام وحشت دارند و درصدد بد جلوه دادن آن هستند.
وی با بیان اینکه اگر 50 مسیحی با یهودی کشته می شدند واکنش غرب کاملا متفاوت بود، گفت: این برخورد دوگانه نشان می دهد استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار به دنبال مقابله با اسلام هستند.
نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: قرن حاضر زمان اسلام با استکبار جهانی است که پیروزی از آن مسلمانان خواهد شد.

***ضرورت آمادگی برای طلوع خورشید ولایت در گام دوم انقلاب
آیت الله میرعمادی افزود: در گام دوم انقلاب به دنبال امادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی هستیم پس باید مردم امام زمان (ع)را پذیرا باشند چراکه بخشی از مقدمات تمدن نوین اسلامی قبل از ظهور باید از سوی منتظران ایجاد شود.
وی اظهار داشت: تحقق حد اعلای تمدن نوین اسلامی تنها با ظهور امام زمان (ع)امکانپذیر است و هرچه برای این امر تلاش کنیم ناقص خواهد بود چراکه حد کامل آن در زمان ظهور شکل می گیرد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و ظهور امام است، ادامه داد: رهبری در فرایند تحقق اهداف انقلاب پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی که هنوز محقق نشده، جامعه اسلامی و امت اسلامی را برشمردند.
آیت الله میرعمادی گفت: فرایندی که در چهلمین سال پیروزی انقلاب باید برای این اهداف گام برداریم تا به تمدن اسلامی امام زمان (ع) برسیم.
وی اضافه کرد: احادیث و روایات فراوانی برای تشکیل تمدن اسلامی به دست امام زمان (ع) داریم که کمتر خوانده شده و آشنایی چندانی با انها وجود ندارد.
امام جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به سالروز رحلت حضرت زینب (س) اظهارداشت: این بانوی بزرگ اسوه صبر، بردباری و ایمان، عاقله کامله و عابده آل علی (ع) است که در عرفان، معرفت و عبادت نظیر ندارد.
آیت الله میرعمادی با اشاره به علم ذاتی این بانوی بزرگ اسلام افزود: بصیرت و موقعیت شناسی از ویژگی های ایشان است که در تمام لحظات زندگی خود عنایت خاصی به عبادت و ولایت داشت و سراسر زندگی ایشان تبعیت محض از ولایت بود به طوریکه او را معینه ولایت مطلقه نامیدند.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.