به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی در دیدار نوروزی مدیرکل وکارکنان این اداره کل در بیت امام جمعه افزود: وضعیت گردشگری درلرستان مناسب شده و مدت اقامت مسافران افزایش یافته که بدون شک مردم استان از بستر فراهم شده برای رونق گردشگری استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: لرستان مناطق گردشگری بکر و فراوانی دارد که هرچه زیرساخت ها را مهیا و این مناطق را معرفی کنیم، گردشگران بیشتری جذب می شوند.
وی با بیان اینکه معرفی جاذبه های گردشگری لرستان به افکارعمومی ضرورت فراوان دارد، تصریح کرد: بکر بودن ظرفیت های گردشگری استان مزیتی مهم نسبت به سایراستانهاست و فرصت مناسبی برای رونق صنعت توریسم به شمار می رود.
آیت الله میرعمادی گفت: با توجه به این مزیت ها و ویژگی های دیگر که گردشگری لرستان دارد، با ایجاد زیرساخت ها و معرفی آنها می توان به رونق اشتغال واقتصاد مردم کمک شایانی کرد.
وی مشارکت مردم در رونق گردشگری و بهره مندی از سود حاصل را مهم برشمرد و افزود: ارتقاء فرهنگ پذیرش گردشگر، فرهنگ پذیرایی، گفتگو و نحوه معاشرت با گردشگر و مهمانان برای تحقق این مهم بسیار ضروری است.
آیت الله میرعمادی اضافه کرد: در این راستا آموزش مردم برای گفتگو وحسن برخورد با گردشگران و مهمانان در جذب گردشگر و تبدیل این استان از معبر به مقصد گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: گردشگری نباید حالت حاکمیتی پیدا کند بلکه باید وجهه مردمی داشته باشد و توسط مردم اداره شود بنابراین دولت باید زیرساخت ها را فراهم کرده و دستگاه های حاکمیتی نظارت وسیاستگذاری نمایند که مشکلی به وجود نیاید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لرستان نیز با اشاره به همکاری بین بخشی دستگاه ها با تلاش استاندار، گفت: شهرداری برای رفاه حال مسافران نوروزی، سه کمپ تشکیل داده و امسال چند هتل و 2 مورد مجتمع تفریحی نیز به امکانات سال های گذشته اضافه شده است.
سید امین قاسمی افزود: تا قبل از فرارسیدن نوروز، تعداد پنج هزار و 770 اقامت در کل استان صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: 10 هزار کلاس سال قبل به 11 هزار و 500 کلاس افزایش یافته که باعث بهتر شدن وضعیت اسکان و رفاه حال مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته شده است.
دبیر ستاد خدمات سفر استان بابیان اینکه اقدامات موثر تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های لرستان وتبدیل این استان به مقصد گردشگری صورت گرفته اظهار داشت: در نظر سنجی های انجام شده بسیاری اعلام کرده اند از طریق تبلیغات و نمایشگاه های متعددی که در شهرهای مختلف برپا شده، کلیپ های یک دقیقه ای، برنامه های فرهنگی -هنری درتهران، مشهد و نصب تابلوهای تبلیفاتی فرودگاه مهرآباد استان را شناخته اند.
قاسمی با اشاره به افتتاح قطار گردشگری لرستان افزود: طی 20 روز تبلیغات و تشکیل جلسات با آژانس های تهران، تمام صندلی های این قطار رزرو شدند که این تلاش ها، نوید بخش شکوفایی صنعت گردشگری لرستان است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.