به گزارش ایرنا وجود 175 بنای تاریخی ارزشمند ثبت شده در فهرست آثار ملی، وجود 17 بقعه متبرک از جمله امام زاده قاسم و امام زاده جعفر (ع) موجب شده تا جدای از آب و هوای مطلوب این شهرستان میزبان مسافراون و گردشگران فراوانی در ایام نوروز باشد.
منطقه سرسبز گلدشت، کپرگه، آبسرده و ونایی بروجرد از جمله تفرجگاه های این شهرستان است که بیشتر مسافران و گردشگران با نام و ویژگیهای طبیعی این مکان به خوبی آشنایی دارند.
این منطقه که در غرب بروجرد واقع شده در تمامی فصول سال زیبایی قابل توصیفی داشته و همیشه مورد پسند مسافران، گردشگران و مردم لرستان است.
تپه تفریحی چغا از دیگر تفرجگاه های بروجرد است که در بالاترین نقطه غربی این شهر واقع شده و مشرف بر تمام نقاط بروجرد می باشد و با داشتن امکانات تفریحی مانند دریاچه مصنوعی و هتل بین المللی برای خانواده ها مکانی زیبا برای گذراندن تعطیلات نوروزی است.
دراین مکان نیز تندیس های زیبایی از حیات وحش و شخصیت های اسطوره ای مانند آرش کمانگیر و انواع وسایل بازی وجود دارد که دیدن هر یک از آنها برای مسافران لذت بخش خواهد بود.
پارک بهشتی بروجرد نیز یکی از پارکهای بزرگ این شهر است که به دلیل قرار گرفتن یک سماور و قوری بزرگ در آن، مسافران اقدام به توقف کوتاه مدت در آن و تهیه عکس و فیلم می کنند.
بیشتر جاده های خروجی و حاشیه شهر بروجرد به روستاهای خوش آب و هوایی ختم می شود که زیبایی های آن در تمامی فصول سال چشم هر بیننده را به خود خیره می کند.
پارک فدک و دریاچه زیبای آن، باغ پرندگان، باغ خانواده موزه مردم شناسی، پارک نارنجستان از دیگر اماکن زیبا و دیدنی بروجرد است که برای خانواده های مسافر به ویژه جوانان بسیار دل انگیز است.
شهردار بروجرد گفت: در آستانه فرارسیدن عید نوروز، بوستان های این شهرستان برای استقبال از مسافران آماده شدند.
رحیم جافری افزود: پس از گذشت ۲۰ سال از زمان کلنگ زنی، با همت شهردار بروجرد خط تله سیژ تپه شهدا (چغا) به عنوان اولین تله سیژ استان راه اندازی شد.
وی اظهار داشت: تفرجگاه تپه چغا از جمله اماکنی در شهر است که به عنوان نماد و سرمایه بروجرد، پتانسیل بالایی برای اجرای طرحهای گردشگری دارد و با اجرای طرح های زیربنایی در آن، می توان این تفرجگاه را بعنوان یک جاذبه و مقصد گردشگری مناسب به مسافران معرفی نمود.
شهردار بروجرد بیان کرد: این خط تله سیژ با ظرفیت ۳۰ صندلی در مسیری به طول ۴۵۰ و ارتفاع ۲۵۰ متر به بهره برداری رسیده و زمان هر سفر آن به مدت ۱۶ دقیقه به طول می انجامد.
جافری اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و به منظور ساماندهی و آماده سازی فضاهای سبز شهری، سازمان پارک ها و فضای سبز اقدام به آماده سازی بلوارها و میادین نموده است.
وی ادامه داد: کاشت گلهای فصلی و انواع نهال در بلوارها، جمع آوری علف ها و ضایعات گیاهی و رنگ امیزی بلوارها نیز انجام شده است.
شهردار بروجرد گفت: تعمیر لامپ ها و ایجاد روشنایی های رنگی در پارکها و بلوارهای شهر، واکاری درختان و کاشتن گلهای فصلی از نوع بنفشه در بوستانها و میادین اصلی و ورودیهای شهر از جمله فعالیت های سازمان پارکها و فضای سبز در آستانه نوروز است.
جافری افزود: در راستای زیبایی منظر شهری و در استقبال از مسافرین نوروزی حوزه توسعه و تاسیسات سازمان پارکها و فضای سبز در اقدامی دیگر دو دسته گل تزئینی را طراحی و در میدان آیت الله بروجردی و میدان شهدا جانمایی گردید.
مدیرآموزش‌ و پرورش بروجرد گفت: برای اسکان مسافران نوروزی 30 واحد آموزشی با 268 کلاس تجهیز و آماده شده است.
محمد مهرافزون اظهار داشت: از این تعداد 9 واحد درجه ' الف' و 21 واحد درجه ' ب ' است که برای همه واحدها تجهیزات لازم از جمله یخچال، تلویزیون، آشپزخانه و حمام مجزا در نظر گرفته شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: 25مرکز اقامتی در شهرستان آماده پذیرایی و اسکان مسافران در ایام تعطیلات نوروز است.
حجت الله یارمحمدی افزود: از این تعداد مراکز اقامتی 11 مرکز هتل ها و مهمانپذیرها و مابقی رستوران های سنتی و خانه های بوم گردی می باشد.
شهرستان بروجرد به عنوان دروازه لرستان به دلیل آب وهوای معتدل، طبیعت زیبا وبکر، 175 بنای تاریخی و17 بقاع متبرکه همه ساله در ایام تابستان و نوروز مورد استقبال گردشگران داخلی وخارجی قرارگرفته است.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.