سعید نظری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پل روستای بلیلوند خرم آباد در جریان سیل آذرماه امسال تخریب شده که پل موقت جایگزین به طول تقریبی 30و اعتبار سه میلیارد ریال احداث شده است.
وی ادامه داد: تجهیز کارگاه احداث پل دائم این روستا در دستور کار است و عملیات اجرایی آن نیز سال آینده آغاز می شود.
وی اظهار داشت: 2 پل روستایی چگنی و یک پل عابر پیاده در بروجرد نیز پس از وقوع سیل سال های 93 و 94 تخریب شدند که عملیات احداث پل های جایگزین در این سال ها تکمیل نشده بود.
نظری گفت: اتمام این طرح ها امسال در دستور کار قرار گرفت و پل روستاهای 'شترمل' و 'کرکز چگنی' و عابر پیاده همت آباد بروجرد نیز احداث شدند.
وی تصریح کرد: پل روستای شترمل با دهنه 15 متر و اعتبار 14 میلیارد ریال تکمیل و برای پل کرکز با دهنه 10 متر نیز هشت میلیارد ریال هزینه شد.
به گفته وی پل عابرپیاده همت آباد بروجرد نیز به طول تقریبی 40 متر اعتبار 15 میلیارد ریال برای اهالی منطقه بازسازی شده است.
وقوع سه مرحله سیل از مهر 97 تاکنون پنج هزار و 530 میلیارد ریال خسارت در استان بر جای گذاشت که این میزان به بخش های مختلف راه، ابنیه، پل، زیرساخت های شهری و جاده ای و بخش کشاورزی وارد شده است.
در مجموع خسارت سیل به بخش زیرساختی استان سه هزار و 850 میلیارد ریال و در حوزه کشاورزی یک هزار و 680 میلیارد ریال برآورد شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.