به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز دوشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان با محوریت کوچ بهاره عشایر، با تاکید بر اینکه باید قبل از شروع کوچ تمهیدات لازم اندیشیده شود، اظهار داشت: لازم است که گشت های سیار پاسگاه های انتظامی پنجگانه از اموال و احشام عشایر محافظت کنند.
وی افزود: کوچرو بودن عشایر به عنوان یک سبک زندگی خاص می طلبد که امکانات نیز متناسب با نوع آن تغییر کند تا هم این سبک زندگی حفظ شود و هم تولیدات آنها تداوم داشته و افزایش یابد.
وی با بیان اینکه عشایر در راستای تقویت بنیان های اقتصادی گام برمی دارند، عنوان کرد: باید تا جایی که در توان داریم به این قشر مولد جامعه ارائه خدمت کنیم.
خسروی با اشاره به برخی از مناطق روستایی که دارای امکانات زیرساختی بوده و خاصیت سکونتگاهی خود را حفظ کرده اما خالی از سکنه هستند، خاطرنشان کرد: این مناطق را می توان برای زندگی عشایر شهرستان اختصاص داد.
فرماندار سلسله با تاکید بر آمادگی هلال احمر در هنگام وقوع بارندگی، گفت: باید در هنگام وقوع بارندگی های بهاری، هلال احمر با حداکثر توان خود به عشایر خدمات لازم را ارائه دهد.
رئیس امور عشایر سلسله نیز در این جلسه با اشاره به وجود یکهزار و 250 خانوار عشایری معادل هفت هزار و 800 نفر جمعیت، افزود: هرساله در فصل بهار، 750 خانوار عشایری از دشت عباس پلدختر به سمت شهرستان می آیند که لازم است ساماندهی لازم برای پیشگیری از وقوع مشکلات اندیشیده شود.
سعید یوسفوند، با بیان اینکه متاسفانه منابع طبیعی نتوانسته است برای جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر چاره ای بیاندیشد، عنوان کرد: به علت تغییر شرایط اقلیمی کوچ عشایر از 15 اردیبهشت ماه جلوتر افتاده که اگر بتوانیم از کوچ عشایر شمالی جلوتر از این زمان، جلوگیری کنیم نقش مهمی در حفظ مراتع شهرستان خواهد داشت.
وی با اشاره به استفاده از جاده های عشایری درجه سه و چهار، خاطرنشان کرد: لازم است که اداره راهداری شهرستان قبل از ورود عشایر نسبت به ساماندهی مسیر کوچ اقدامات لازم را صورت دهد.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.