به گزارش ایرنا این طرح بزرگترین طرح تولیدی در دلفان است که متاسفانه با بی مهری پس از گذشت سه سال از آئین کلنگ زنی آن باحضور وزیر کشور هیچ گونه عملیات عمرانی روی آن صورت نگرفت.
مکاتبات و پیگیری های استاندار لرستان و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی برای تشویق مجری طرح شرکت قیامدشت زیر مجموعه بنیاد مستضعفان نیز بی نتیجه مانده و از سرگیری عملیات ساخت به مطالبه جدی مردم منطقه تبدیل شد.
مسئولان محلی ،نماینده مردم در مجلس و رسانه ها برای راه اندازی این گاوداری در دلفان زحمات فروانی کشیدند و با انتشار سرمقاله ،یاداشت ،گزارش های کتبی و تلویزیونی مسئولان را وادار نمودند در ابتدا طرح به خارج از دلفان محروم انتقال نیاید.

**پیگیری استاندار لرستان و نماینده سلسله و دلفان برای انتخاب مجری جدید
پس از کنار رفتن بنیاد مستضعفان ازساخت گاوداری شش هزاراسی دلفان، دکتر خادمی استاندار لرستان و رستمیان نماینده دلفان و سلسله برای انتخاب مجری جدید تلاش ها و پیکیری های فراوانی نمودند که خوشبختانه این تلاش ها به ثمرنشست و وزیر محترم کار و تعاون موافقت خود را با ورود یکی از هلدینگ های زیر پوشش این وزارتخانه برای ساخت این گاوداری اعلام نمود.
حال پس از مدت ها روز گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ با حضور شریعتمداری وزیر کارو تعاون و رفاه اجتماعی در شهرستان بودیم.
این طرح بزرگ با نام گاوداری گلدشت نمونه 2 توسط شرکت شستا از زیرمجموعه های وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی با سرمایه گذاری 120میلیارد تومانی ریالی احداث می گردد.
ظرفیت اسمی گاوداری 6هزار راسی دلفان تولید سالانه 35هزار تن شیر و 500 تن گوشت و سه هزار گاو مولد از نژاد هلشتاین است و برای 150 نفر بصورت مستقیم و 250 نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد نمود.
شکی نیست درصورت بهره برداری ، این طرح ، نقش مهمی در رونق اقتصادی در منطقه بویژه دام و تولیدات لبنی و ایجاد اشتغال خواهد داشت.
دلفان محرومترین شهرستان استان لرستان است که از داشتن واحدهای تولیدی بی بهره است و ساخت این گاوداری مطالبه اساسی مردم منطقه است.
درحقیقت با ورود یکی از هلدینگ های زیر مجموعه وزارت کار و تعاون می توان این طرح را هدیه دولت به مردم دلفان دانست.
شهرستان دلفان با 150 هزارنفر جمعیت درشمال استان لرستان واقع شده است.
/6060/7270
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.