در ادامه این مطلب آمده است: راننده با خونسردی ترمزدستی را کشید و برای خرید دارو به داروخانه شلوغ وارد شد. همزمان با او جوانی از مینی‌بوس پیاده شد و به سوی آب‌میوه‌فروشی جنب داروخانه حرکت نمود.
توقف بی‌جا و پارک دوبله مینی‌بوس در کمتر از چند دقیقه ترافیک سنگینی را در پشت سر خود و روی پل شهدا به وجود آورد و همچنان سرنشینان اندک مینی‌بوس توجهی به ترافیک پشت سر خود نداشتند!
آیا راننده مینی‌بوس نمی‌دانست عرض خیابان شهداء فقط گنجایش چهار دستگاه خودرو داشته که معمولا دو دستگاه خودرو در طرفین خیابان پارک می‌کنند و برای تردد فقط دو باند برای دو خودرو باقی می‌ماند؟
زمانی که یک خودرو به صورت دوبله پارک کند، هرچند برای مدت‌زمانی کوتاه، گره ترافیکی ایجادشده و ترافیک سنگین پشت سر پارک دوبله ایجاد می‌شود.
پارک دوبله مینی‌بوس سفید رنگ همچون گلوله‌ای چربی که رگ‌های باریک قلب را مسدود می‌کند، خیابان باریک شهدای شرقی را مسدود کرده و یک سکته ترافیکی ایجاد کرده بود.
پس از چند دقیقه راننده مینی‌بوس برگشت و بسیار خونسرد و بدون توجه به آزاری که به دیگر رانندگان رسانده بود محل را ترک نمود.
متأسفانه چنین پارک دوبله‌هایی در طول روز در خیابان‌های علوی، شهدا، مطهری، وصال و انقلاب به ‌وفور قابل مشاهده است و واقعیت این است به دلیل باریکی خیابان‌های مرکز شهر حتی یک پارک دوبله توسط یک راننده بی مبالات موجب به وجود آمدن سکته ترافیکی شده و تردد خودروهای مسیر را با مشکل مواجه می‌سازد.
در شرایطی که به دلیل مشکلات اعتباری و مدیریتی امکان حل مشکل به‌صورت سخت‌افزاری و تعریض خیابان‌ها وجود ندارد، می‌بایست به راه‌حل‌های نرم‌افزاری روی آورد.
به بیان دیگر، نقش راه‌حل‌های نرم‌افزاری یا همان تلاش، جدیت و تدبیر پلیس راهنمایی و رانندگی بسیار حساس و کارساز است.
با توجه به اینکه به‌جز مشکل باریکی خیابان‌ها، پارک دوبله بعضی رانندگان بی‌مبالات پاشنه آشیل و معضل اصلی ترافیک شهر محسوب می‌گردد، در صورتی که پلیس راهنمایی و رانندگی شهر حساسیت زیادی نسبت به «پارک دوبله» داشته باشد و سریعا با رانندگان خاطی برخورد نماید، ترافیک شهر روان‌تر خواهد شد.
بی‌تردید با چنین شیوه‌ای و با برخورد جدّی با رانندگان بی‌مبالات، از ترافیک سنگین به‌ویژه در نقاط مرکزی شهر کاسته می‌شود.
در حقیقت، بر اثر زحمات بی‌شائبه و دلسوزانه پلیس راهنمایی و رانندگی، از هدر رفتن وقت و انرژی رانندگان و شهروندان ممانعت به عمل آمده و در این ایام مردم شهر با آرامش بیشتر به خریدهای نوروز می‌پردازند.
منبع: پایگاه خبری یافته
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.