استاندار لرستان بر لزوم بالا بردن و بهبود استانداردهای ایمنی مخازن و تجهیزات نفتی درون شهری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از لرستان، سید موسی خادمی یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه چند موضوع مهم مانند مخازن و شبکه‌های نفتی که از سال‌ها قبل با قدمت بیش از ۸۰ سال در استان ایجاد شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با گسترش شبکه‌ها و محدوده‌های شهری این تاسیسات در درون شهرها واقع شدند که به لحاظ مسائل امنیتی برای مردم اطراف و همچنین مخازن و شبکه‌های نفتی دارای مشکل و خطرساز شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مردم اطراف این تاسیسات مالک هستند و ساخت و ساز کرده‌اند، بیان کرد:  از طرف دیگر این شرکت‌ها از سال‌ها قبل تاسیسات خود را ایجاد کردند و جابجایی آنها هزینه بالایی دارد.

وی گفت: راه‌حل بلند مدت مشکل فوق این‌ است که اراضی در اختیار این شرکت‌های نفتی را به تجاری تبدیل کرده و از فروش آنها در خارج از شهر با اراضی که منابع طبیعی در اختیار آنها قرار می‌دهد تاسیسات خود را مجدد ایجاد کنند‌.

خادمی در ادامه با تاکید بر اینکه طی کوتاه مدت باید تلاش کرد که خطرات ناشی از این تاسیسات را از طریق بهبود استانداردهای ایمنی مخازن و تجهیزات این شرکت‌ها به حداقل رساند، افزود: روش دیگر دور کردن حتی الامکان منازل مسکونی از این مجموعه‌های نفتی است تا بتوانیم کار را دنبال کنیم.

مقام عالی رتبه استان گفت: موضوع مهم دیگر این جلسه چگونگی مدیریت سراب داریاب دورود است که آب شرب و کشاورزی روستاها و شهرستان دورود، همچنین مجموعه مهم و بزرگ صنایع دفاع استان را تامین می‌کند.

وی افزود: تصمیم‌های لازم اتخاذ شده که در آینده نزدیک اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.