به گزارش ایرنا، سرهنگ منوچهر مرادی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: همچنین سوانح جرحی نیز در این مدت هفت درصد کمتر شده است.
وی اظهار داشت: برنامه پنج ساله کاهش تصادفات در استان تدوین شده و علیرغم نبود تجهیزات کافی برای پایش و کنترل ترافیک بر اساس ارزیابی‌های ابلاغی، پلیس راهور لرستان در کشور موفق به کسب رتبه نخست شد.
وی ادامه داد: بیشترین آمار کاهش تصادفات استان مربوط به حوزه های الیگودرز، ازنا، خرم آباد و بروجرد بوده و کوهدشت نیز با افزایش تلفات رانندگی مواجه بوده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: خرم‌آباد تنها مرکز استانی است که تجهیزات الکترونیکی ندارد در حالیکه آمار تصادف عابران پیاده در این شهر حدود 61 درصد بوده و بیشتر این افراد بالای 60 سال سن دارند.
سرهنگ مرادی توضیح داد: سال گذشته 3 نفر در تصادفات درون شهری کوهدشت جان باختند که به دلیل نبود گذرگاه ایمن برای عابران، نبود سرعت کاه‌ و آرام سازی درست و عدم نصب تجهیزات هوشمند این رقم امسال به هشت نفر افزایش یافت.
وی گفت: 70 درصد فوتی‌های تصادفات رانندگی درون شهری استان در مراکز درمانی فوت کرده‌اند که میانگین کشوری در این بخش بیش از 60درصد است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان در خصوص وضعیت ترافیکی پنجشنبه آخر سال در آرامستان عمومی خرم آباد نیز افزود: طرح ویژه ای برای این روز تدوین شده که باید علاوه بر اجرای این طرح، از تجمع افراد و خدورهای فروشنده سیار در این منطقه جلوگیری شود.
سرهنگ مرادی اضافه کرد: خودروهایی که چهارشنبه سوری اقدام به پرتاب ترقه می کنند شناسایی شده و با ضبط مشخصات انها در سامانه، طی تعطیلات نوروز توقیف می شوند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.