شاهدخت فتحی بیرانوند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اعتبار جذب شده بخش قابل توجهی از مطالبات دولتی دانشگاهی و بخش خصوصی پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: امسال تمامی مطالبات معوق سال 96 در بخش خصوصی و 96 درصد دانشگاهی دولتی تسویه و انضباط مالی کم سابقه ای در پرداخت مطالبات سالجاری نیز ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه مطالبات سال 97 دو بخش طرف قرارداد بیمه سلامت استان، تا شهریورماه تسویه شده، تصریح کرد: همچنین 70 درصد مطالبات مهر و آبان بخش دولتی و 60 درصد مطالبات بخش خصوصی تا مهرماه نیز پرداخت شد.
مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: امسال تاکنون یکهزار و 10 میلیارد ریال به مراکز دولتی دانشگاهی و 240 میلیارد ریال به بخش خصوصی پرداخت شده است.
فتحی بیرانوند اضافه کرد: نبود تناسب میان منابع و هزینه کرد و از مشکلات جدی بیمه سلامت است چراکه تنها 15 درصد مشمولان این نهاد حق بیمه پرداخت می کنند به نحوی که زیان انباشته بیمه سلامت در کل کشور سالانه 56 هزار میلیارد ریال محاسبه می شود.
یک میلیون و 100 هزار نفر معادل حدود 60 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از این مجموع یک هزار و 180 نفر بیمار خاص هستند.
اکنون 620 مرکز درمانی استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.
بیمه سلامت پنج صندوق بیمه ای کارکنان دولت، روستائیان و عشایر، بیمه همگانی و ایرانیان و سایر اقشار دارد و 85 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت حق بیمه پرداخت نمی کنند ولی خدمات خوب دریافت می کنند.
ماهانه 298 هزار بار مراجعه سرپایی به 620 مراکز درمانی تحت پوشش بیمه سلامت وجود دارد که در این راستا حدود 66 میلیارد ریال هزینه می شود.
10 هزار و 500 بار مراجعه بستری در بیمارستان های سطح استان ماهیانه ثبت می شود که در این راستا حدود 187 میلیارد ریال برای بیماران بستری در این سازمان صرف می شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.