به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز پنجشنبه در کارگروه اقتصادی و تولیدی استان اظهار داشت: خوشه صنعتی به مجموعه‌ای از بنگاه‌ها اشاره دارد که محصولات مشابهی را تولید کرده و یا در شبکه‌های تأمین عمودی و افقی قرار دارند.
وی با بیان اینکه خوشه‌ها را می‌توان به صورت شبکه‌هایی از بنگاه‌های به هم وابسته، نهادهای تولید دانش، سازمان‌های میانجی و مشتریانی عنوان کرد که در زنجیره تولید ارزش افزوده با هم ارتباط دارند، ادامه داد: در این خصوص تا کنون ١٢ خوشه در استان شناسایی شده که در این جلسه دو خوشه فرش و گلیم و جاجیم توسط مشاور ارائه شد.
امیری با اشاره به اینکه فعال سازی خوشه گلیم و جاجیم باعث ارتقای کیفی محصولات و راهیابی این صنایع به بازارهای بین‌المللی می‌شود، گفت: مشاور اطلاعاتی که ارائه می‌دهد باید قابل تحلیل و دارای داشبورد مدیریتی باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان خاطرنشان کرد: در خصوص خوشه‌ها باید الگویی ارائه داد که برای سال‌ها متمادی مورد استفاده قرار گیرد چراکه روش‌های سنتی جواب‌گوی کار نیستند.
وی با بیان اینکه این مهم باید به عنوان فرصت ویژه اطلاع رسانی شود، اضافه کرد: به افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بحث حلاجی و ریسندگی دارند امتیازات خوبی داده می‌شود.
امیری با تاکید بر اینکه طرح نیز باید دارای تنوع و زیبایی باشد، در ادامه بیان کرد: با انتقاد از روند کند ساخت مجموعه خانه فرش خرم‌آباد خواستار تسریع کار و تصمیم گیری در خصوص تعیین تکلیف آن هستیم.
7264/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.