به گزارش ایرنا دکتر حسین بهاروند در این آئین تکریم در دانشکده بهداشت و پیراپزشکی علوم پزشکی لرستان افزود: کار در این عرصه با کمترین امکانات فقط با اعتماد به نفس خود و با توکل برخداوند انجام می گیرد.
وی با بیان این که آینده از آن کسانی است که به علوم بین رشته ای توجه می کنند، اظهار داشت: با حذف مرزهای دانش و توجه به علوم بین رشته ای ما در آینده شاهد پیشرفت های علمی خواهیم بود و افرادی موفق ترند که توجه ویژه ای به علوم بین رشته ای داشته باشند.
وی اظهار داشت: هدف ما در عرصه ی سلول های بنیادی و تحقیق و پژوهش٬ شناخت کلی از تمام اجزا٬ نوع فعالیت های سلولی و صفات ژنی افراد برای حفظ سلامت و مراقبت از افراد با شرایط مختلف محیطی و نژادی است.
دکتر بهاروند تاکید کرد: اعتماد به خود و استفاده از استعدادهای جوانان این مرز و بوم بزرگترین سرمایه برای رویان محسوب می شود.
دکتر بهاروند گفت: تبدیل سلول های بالنده و جهت دادن به آنها برای بافت های مد نظر در محیط آزمایشگاهی نظیر قلب٬ ریه٬ پانکراس٬ پوست و همچنین استفاده از سلول های بالغ برای تبدیل آنان به سلول های جنینی برای دستکاری ژنتیکی در راستای انتقال یک سری از سلول های سالم به عضو را کیمیاگری در علم زیست فناوری و سلول های بنیادی است.
وی تصریح کرد: تحقق این مهم حاصل تلاش های علمی جوانان با تلفیق علوم و فعالیت های بین رشته ای است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.