به گزارش ایرنا حجت الاسلام حمیدرضا حنان روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی در تالار شهید آوینی مجموعه فرهنگی و هنری ارشاد خرم آباد اظهار داشت: انسان همواره موجودی با شاخص های ویژه بوده و یکی از شاخص های آن اجتماعی بودن انسان است که مساله لباس در آن جای دارد.
وی گفت: با یک نگاه بالاتر لباس و پوشش نماد فرهنگی و هویتی یک فرد در جامعه و یا یک قوم بوده و گاهی منشا لباس مساله امنیتی، اجتماعی و دینی است.
وی با اشاره به اینکه هر اجتماع قوانینی دارد و یکی از قانون های جامعه پوشش لباس است ادامه داد: در این خصوص 2دیدگاه وجود دارد یک نگاه که معتقد است لباس و پوشش جزو مسایل دینی و تربیتی نیست و دیگر نگاه اینکه لباس و پوشش جزو پوشش و تربیت دینی می باشد که دیدگاه دوم صحیح است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مساله پوشش جزو مسایل دینی و تربیتی است و رویکردهای در آن وجود دارد که اندیشه و تفکر اسلامی و ایرانی قبل و بعد از اسلام نسبت به رنگ شکل و جنس لباس نظر و حرف دارند.
حنان افزود: اندیشه و تفکر اسلامی و ایرانی مکمل هم بوده و برخی به دنبال تضاد بین اینها می باشند اما این 2 اندیشه مکمل هم هستند.
وی بیان کرد: با تحقق این تفکر و اندیشه ایرانی و اسلامی جشنواره مد و لباس در خرم آباد برگزار شد و در این خصوص نقش اساسی را دانشگاه فنی و حرفه ای لرستان برعهده داشت.
به گزارش ایرنا سومین جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی روز شنبه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار شد.
در این جشنواره 150نفر با 500 اثر با برپایی 12غرفه شرکت کردند.
این جشنواره در بخش های مختلفی مانند عفاف و حجاب، البسه محلی و سنتی، چادر و مانتو پیگیری شد.
در حاشیه این نمایشگاه بخش های مختلف و متنوعی مانند کارگاه های آموزشی چاپ و دوخت و نمد بافی، مسابقات زنده و همچنین نشست های تخصصی برگزار شد.
گفتنی است که در این جشنواره از سه نشان تجاری محلی نیز رونمایی شد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.