به گزارش خبرنگار ایرنا، عابدین گراوند روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری، با اشاره به طرح ملی کتابخانه گردی، اظهار داشت: این طرح هر سال در روز 17 اسفند به مناسبت تاسیس کتابخانه های عمومی برگزار می شود.
وی با اشاره به محاسن این طرح، عنوان کرد: در این طرح بازدیدکنندگان از نزدیک با فضای کتابخانه ها، کتابهای موجود و مشکلات کتابخانه ها آشنا می شوند.
گراوند با اشاره به علاقمندی جوانان به فضای مجازی و فاصله گرفتن افراد از مطالعه و کتابخوانی، افزود: با توجه به عصر تکنولوژی باید از فضای مجازی و گوشی‌های همراه نیز در جهت افزایش مطالعه و علاقه مند کردن مردم به مطالعه استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ چیز نمی تواند جای کتاب را پر کند، ادامه داد: اما می توان از فضای مجازی و ظرفیت آن به گونه ای استفاده کرد که مردم از منابع الکترونیکی و کتابخانه‌های مجازی استفاده کنند.
معاون سیاسی فرمانداری سلسله با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای پیش برویم که جوانان مجداد با کتاب انس بگیرند و کتابخوانی تنها به عده ای خاص اختصاص نداشته باشد.
وی با تاکید بر پیگیری تامین اعتبار موردنیاز برای تکمیل و بهره برداری از کتابخانه شماره دو شهرستان، گفت: باید کتابخانه های عمومی در روستاهای با جمعیت بالا نیز ایجاد شوند و لازمه تحقق این امر همکاری بخشداران با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان است.
6060/7265
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.