به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین پرویز صالحی در دیدار با کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به مناسبت هفته منابع طبیعی در دفتر امام جمعه، اظهار داشت: منابع طبیعی در دین مبین اسلام از اهمیت و جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است تا انجا که پیامبر اکرم (ص) قطع شاخه ای از درخت را به مثابه قطع بال فرشتگان دانسته است.
وی افزود: باید با فرهنگ سازی میان اقشار مختلف به خصوص روستاییان جنگل نشین نسبت به حفاظت و حراست از این سرمایه های ملی اقدام کرد.
حجت الاسلام صالحی با تاکید بر اهتمام ویژه نسبت به معیشت روستاییان بیان کرد: در این راستا باید طرح هایی اجرا شوند که در افزایش درآمد و معیشت روستاییان موثر باشد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله نیز عرصه های ملی و منابع طبیعی را جزو انفال و ودیعه ای الهی دانست و اضافه کرد: باید از آنها به بهترین نحو ممکن حفاظت کرد.
امیرمحمد نظرپوری با تاکید بر نقش روحانیون به خصوص ائمه جمعه در فرهنگ سازی حفاظت و حراست از منابع طبیعی و عرصه های ملی، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده است، فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.
وی افزود: با توجه به جایگاه رفیع شهید و شهادت در جامعه اسلامی، یک روز از هفته منابع طبیعی به تجلیل از خانواده شهدا و غباروبی گلزار شهدا اختصاص یافته است.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.