به گزارش ایرنا، احمد مرادپور روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک در محل معاونت عمرانی افزود: چنانچه در حال حاضر عملیات حفاری یا عمرانی در حال انجام است باید هرچه زودتر تکمیل شود و در غیر اینصورت ایمن سازی شود.
وی اظهار داشت: اصلاح و تعمیر تابلوهای درون و برون شهری نیز باید تا 20 اسفند انجام شود اما تجربه سال های قبل نشان می دهد این اقدامات تا پایان سال ادامه دارد.
وی با تاکید بر تدوین برنامه جامع شهرداری برای آمادگی نوروزی تصریح کرد: ساماندهی و زیباسازی ورودی شهرها تاثیر بسزایی در جذب گردشگر به استان دارد که این مهم باید توسط شهرداری ها مدنظر باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ورودی جنوب خرم آباد تا حدودی ساماندهی شده اما ورودی سمت الشتر و تهران همچنان نامطلوب است چراکه نظارتی بر روی ساخت و سازها در این مناطق نمی شود.
مرادپور با تاکید پاکسازی شهر نخاله ها افزود: برخی میادین دام خودساخته در ورودی شهرهای استان نیز باید جمع آوری شود.
وی ادامه داد: کیلومتر 30 ورودی شهرها بیشترین تصادف را دارد که استراحتگاههای موقت در این فواصل ایجاد می شود.
دبیر شورای ترافیک استان نیز گفت: تصادف های رانندگی درون شهری 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته اما حوادث رانندگی منجر به فوت در این مدت 17 درصد کاهش یافته است.
حمیدرضا کشاورز با اشاره به افزایش چهار درصدی حوادث جرحی در این مدت بیان کرد: 10 ماهه سال 96 و امسال به ترتیب 64 و 54 نفر در حوادث رانندگی درون شهری استان جان باختند.
وی اظهار داشت: امسال 11 نفر در محل حادثه، پنج نفر حین انتقال به مراکز درمانی و 38 نفر نیز در بیمارستان جان خود را از دست دادند.
وی تصریح کرد: عدم توجه به جلو، ناتوانی در کنترل خودرو و عدم رعایت حق تقدم به ترتیب سه عامل اصلی در بروز تصادف های درون شهری بوده اند که سواری با 75 و موتورسیکلت با 11 درصد بیشترین سهم این حوادث را به خود اختصاص داده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.