به گزارش ایرنا، سیدموسی خادمی روز پنجشنبه در جلسه شورای امور عشایری استان در محل استانداری افزود: زمان کوچ بهاره از ابتدای اردیبهشت است اما برخی عشایر، کوچ خود را اغاز کرده اند که این امر موجب بروز خسارت به مراتع استان می شود.
وی ادامه داد: همانطور که استان های همجوار از ورود زودهنگام عشایر به مراتع خود جلوگیری می کنند لرستان نیز این مساله را نمی پذیرد و از ورود خارج از موعد به استان ممانعت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه باید در این خصوص با استان های همجوار از جمله همدان و خوزستان هماهنگی و نامه نگاری شود تصریح کرد: ورود زودهگام عشایر به استان موجب تخریب منابع طبیعی می شود.
استاندار لرستان همچنین اضافه کرد: باید برنامه اموزشی برای مناطق عشایری استان تدوین و مصوبه اجرای پنل های خورشیدی برای این قشر اجرایی شود.
خادمی گفت: جمعیت عشایری از جاذبه های گردشگری استان است که باید در حوزه های انسان شناختی نسبت به معرفی و جذب گردشگر در این زمینه اقدام شود.
وی با اشاره به جاذبه های صنایع دستی و بوم گردی عشایر لرستان تصریح کرد: دستگاه های مختلف باید در حوزه عشایر فعالیت و تلاش بیشتری داشته باشند و امور عشایر را به عنوان یک مرجع هماهنگ کننده یاری دهند.
14 هزار و 683 خانوارعشایر استان با جمعیت 83 هزار و 690 نفر در قالب 14 ایل و 15 طایفه مستقل هفت درصد جمعیت کشور و 4.7 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.