به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی روز شنبه در نشستی که به مناسبت سالروز تاسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در سالن دانشگاه ازاد بروجرد برگزار شد، اظهارداشت: مربیان پرورشی در شکل دهی به شخصیت دینی و هویت مذهبی دانش آموز نقش اساسی دارند.
وی افزود: مربیان باید در بین دانش آموزان و ترغیب آنان به ارزش ها و اخلاق اسلامی و صفات پسندیده روحی و شخصیتی، اهتمام خاص داشته و در راه تربیت اسلامی دانش آموزان تلاش کنند.
امام جمعه بروجرد با تاکید براینکه خانواده و آموزش و پرورش از نهادهای مهم در تربیت فرزندان هستند، بیان کرد: این 2 نهاد کوچک درجامعه باید در راستای ارتقاء تربیت اسلامی و تقویت معنویت در اجتماع اقدام نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی اضافه کرد: انسانیت باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شود و این امر در سایه ی تعالیم دینی تحقق خواهد یافت.
وی ادامه داد: انسان ها باید با تقویت روحیه صداقت، تواضع، تقوا و پایبند بودن به ارزش ها، اصول انسانیت را سر لوحه کار خویش قرار دهد.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد با اشاره به اینکه نهاد امور تربیتی حیات شجره طیبه آموزش و پرورش و هدیه شهیدان رجایی و با هنر است، گفت: امور تربیتی در آموزش و پرورش با هدف ترغیب دانش آموزان به سمت آموزه های دینی، قرآن، عترت و پاسداری از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی راه اندازی شد.
محمد مهر افزون اظهارداشت: امور تربیتی شالوده و پایه نظام تعلیم و تربیت و حافظ دین مبین اسلام و ارزش های انقلاب است و به تعبیر مقام معظم رهبری امور تربیتی صدقه جاریه شهیدان رجایی و با هنر هستند.
وی تاکید کرد: اشاعه فرهنگ اسلامی، نظارت بر برنامه های انضباطی و اخلاقی، تقویت و توسعه فعالیت های پرورشی مدرسه، پاسداری از ارزش‏ها و دستاوردهای انقلاب، برنامه‏ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجّه جدی به نقش معلمان در فعالیت‏های تربیتی و توجه به نقش دانش‏آموزان در فعالیت‏های از اهداف نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش است.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: مساله تربیت و تعلیم 2 رکن اساسی در رشد و پویایی در کنار هم تداوم دارند و باید به تعلیم و تربیت به موازات یکدیگر توجه شود زیرا غفلت از هر کدام باعث بوجود آمدن خساراتی بر آینده جامعه است.
نهاد امور تربیتی در هشتم اسفند ماه سال 58 توسط شهیدان رجایی و باهنر بنیان گذاری شد که هدف اصلی آن انتقال ارزش های اسلامی و دینی به دانش آموزان است.
شهرستان بروجرد با حدود 400 هزار تن جمعیت دارای حدود 54 هزار دانش آموز است.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.