به گزارش ایرنا، سید ضیاء هاشمی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری لرستان در محل استانداری افزود: اقدامات آمریکا علیه ایران به مرحله ای رسیده که کشورهای بزرگ اقتصادی و تاثیرگذار همچون چین، روسیه و هند را به دلیل مراودات تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی، تهدید و یا تحریم می کند.
وی ادامه داد: محدودیت هایی که آمریکا برای مراودات اقتصادی، مبادلات بانکی و حمل و نقل بار به ایران اعمال کرده بی سابقه بوده که این شرایط موجب تنگناهای اقتصادی شده است.
وی با بیان اینکه ترامپ در صدد احیای ابرقدرتی امریکا در جهان است گفت: این درحالیست که دولت آمریکا در عرصه های گوناگون در سطح جهان به چالش کشیده شده است.
مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: در زمینه اقتصادی نیز پیش بینی می شود تا سال 2030 آمریکا ابرقدرت اقتصادی دنیا و تا سال 2050 حتی قدرت دوم اقتصاد جهان نخواهد بود.

*** مواجهه ی جمهوری اسلامی با جنگ واقعی اقتصادی، رسانه ای و سیاسی/ تغییر رژیم هدف اصلی دشمن
هاشمی افزود: امروز جمهوری اسلامی در مواجهه با یک جنگ واقعی اقتصادی، رسانه ای و سیاسی است.
وی بیان کرد: دشمنی جدی معاندان با جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف وجود دارد و اگر تاکنون به صورت واضح ابراز نمی شد اما مقامات فعلی امریکا امروز به صراحت اعلام می کنند هدف اصلی آنان تغییر رژیم جمهوری اسلامی است.
وی گفت: آمریکایی ها پیش از این ادعا داشتند به دنبال تغییر رفتار حکومت ایران هستند اما امروز تعارف را کنار گذاشته و در اجلاس ورشو خواستار تغییر رژیم جمهوری اسلامی شدند که در همین راستا نیز با فعال کردن رسانه های همراه و ترندهایی در توئیتر این مساله را دنبال می کنند.
مدیرعامل ایرنا ادامه داد: صدها نفر در وزارت خارجه آمریکا تحرکات و مراودات اقتصادی دنیا با ایران را رصد کرده و نسبت به شناسایی، تهدید و تحریم ارتباط های اقتصادی خارج از چارچوب خواسته های آمریکا اقدام می کنند.
هاشمی اظهار داشت: این در حالیست که جریان ضد انقلاب نیز به صورت سازمان یافته به این فعالیت ها دامن می زند.

***انسجام، ضرورت امروز کشور و زمینه ساز موفقیت دولت است
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اضافه کرد: بیشترین انسجام داخلی کشورها در زمان جنگ حاصل می شود که این تجربه نیز در دهه 60 برای جمهوری اسلامی رخ داد.
هاشمی گفت: جنگ فرصتی برای انسجام داخلی است. امروز باید باور کنیم جنگ علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته و حفظ اتحاد و انسجام اصلی ترین عامل موفقیت در چالش کنونی کشور خواهد بود.
وی افزود: دولتمردان در شرایط کنونی تحت فشار بسیاری هستند و باید برای اقدامات خود انسجام، وحدت و همدلی مردم، منتقدان و طیف های مختلف را داشته باشند.
وی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص استعفای محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه گفت: وزیر خارجه باید در خط مقدم جنگ سیاسی تلاش کند اما همزمان در داخل کشور نیز تحت فشار قرار می گیرد درحالیکه برای موفقیت در ماموریت ها، دست کم باید از تعارض های داخلی در امان باشد.
مدیرعامل ایرنا اظهار داشت: چنانچه همه نسبت به اصول و ارمان های انقلاب و کشور متعهد باشند و حول محور ولایت فقیه حرکت کنند، بدون شک انسجام اجتماعی تقویت شده و حرکت کشور سریعتر و قوی تر خواهد شد.
هاشمی تاکید کرد: همدلی و هم افزایی در کشور مسیر اقدامات امریکا را نیز تغییر می دهد و چنانچه نتیجه ای عاید آنها نشود، اقدامات بلند مدت خود علیه جمهوری اسلامی را متوقف خواهند کرد.

***شکل گیری دوگانه های تقابلی در کشور اقتضای شرایط حساس کنونی نیست/ حفظ اعتماد اجتماعی، ضامن کشور و نظام
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: امروز به نشاط، امید، تلاش و هماهنگی نیاز داریم اما گاهی دوگانه هایی در کشور شکل می گیرد که اقتضای شرایط فعلی کشور نیست.
هاشمی افزود: ایجاد جایگاههای تقابلی متهم - مدعی و متهم انگاری برخی از مسئولان توسط سایر مسئولان به صلاح نیست چون امروز همه در معرض هجمه و فشارهای خارجی هستیم. البته همه صاحبان قدرت و نفوذ از جمله افرادی که تریبون و امکان نقد و نفوذ کلام دارند نیز باید در این شرایط پاسخگو باشند.
وی تصریح کرد: اگر اعتماد اجتماعی از بین برود، آسیب متوجه کلیت کشور و نظام می شود، بنابراین ضمن استقبال از نقد سازنده، به حفظ همدلی، اعتماد و هماهنگی نیازداریم.
در این شرایط نقش رسانه ها از جمله ایرنا در این زمینه محوری و مهم است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی شرایط کنونی کشور را خاص توصیف کرد و گفت:شرایط ایران در چهار دهه اخیر خاص بوده اما امروزه به معنای واقعی شرایط ویژه ای ایجاد شده است، زیرا انقلاب اسلامی در پارادایم (الگو) حاکم بر دنیا نیست و دشواری های خاص خود را دارد.
هاشمی افزود: جمهوری اسلامی یک نظام انقلابی و خواستار استقلال اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است و ناچارا هزینه های آن را هم داده است.

***ایرنا صدای دولتمردان و آیینه مطالبات مردم
وی همچنین با اشاره به گردش جهانی اخبار و اطلاعات و پیوند دنیا در حوزه ارتباطات گفت: ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور فعالیت می کند و وظیفه دارد در عین حال که صدای دولت و دولتمردان است مطالبات مردم را به خوبی منعکس کند.
وی با اشاره به ایجاد حوزه دانشگاهی خبر ایرنا و توسعه بخش پژوهشی این رسانه ملی افزود: فعالیت ایرنا در حوزه چند رسانه ای با جدیت شکل گرفته و سال 98 نیز در لرستان فعال می شود تا ظرفیت های بیکران ملی و بین المللی این استان منعکس شود.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی رسانه را مرکز و کانون گفتگو دانست و تصریح کرد: چنانچه گفتگوی ملی شکل بگیرد و منجر به همدلی شود امید، اعتماد و نشاط در جامعه افزایش خواهد یافت اما در غیر اینصورت ممکن است در معرض آسیب قرار بگیریم.
7269/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.