به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در دهمین همایش بین المللی سیره علوی در دانشگاه لرستان اظهار داشت: همایش سیره علوی سالانه مطابق با منویات مقام معظم رهبری و براساس شعار سال برگزار می شود و این همایش با رویکرد اقتصاد و جامعه شکل گرفت.
وی افزود: مقام معظم رهبری دربیانیه ی خود گام دوم انقلاب آینده کشور را ترسیم کرده و علت دل نشین بودن کلام ایشان برگرفته از سیره ائمه است.
آیت الله میرعمادی بیان کرد: امیرالمومنین (ع) در عبادت عابدترین مردم، در جنگ و جهاد شجاع ترین مردم، در بخشش، ایثار و انفاق به مرحله ای رسید که سوره هایی در شان ایشان نازل شده است.
وی افزود: یکی از فصیلت های علی(ع) سخنان به جا مانده از این بزرگوار است و خطبه های آن باید خوانده شود و مورد عبرت قرار گیرد.
امام جمعه خرم آباد بیان کرد: در نهج البلاغه 241 خطبه، 79 نامه و 480 سخن همچنین 11 هزار حدیث و 182 دعا از ایشان جمع شده است.
آیت الله میرعمادی مهم ترین مساله امروز را شناخت هویت فردی، اجتماعی و ملی دانست و افزود: امام علی(ع) با اینکه در جنگ های زیادی حضور داشت اما لحظه ای از اقتصاد و معیشت مردم غافل نبود و به دنبال استقلال اقتصادی بود.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اسوه و اگوهای تمدن سازی در کشور داریم که باید به آنها اعتماد کرد و در صورت نظر کردن به آنان سعادت دنیا و آخرت تامین می شود.
3210/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.