به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدضیاء هاشمی در سفر به لرستان شامگاه سه شنبه در دیدار با روسای دانشگاه های لرستان با بیان اینکه در سطح منطقه ای ایران از حیث استراتژیک وضعیت خوبی دارد اظهار داشت: سفر بشار اسد به ایران بیانگر اقتدار منطقه ای، راهبردی و سیاسی جمهوری اسلامی است.
وی بیان کرد: اکنون برای آمریکا ورژیم صهیونیستی ثابت شده که حمله به ایران به مراتب سخت تر از گذشته و دارای هزینه گزافی است.
هاشمی ادامه داد: سفر بشار اسد به ایران یک پیام بازدارنده برای حنگ طلبان داشت.

** بیانیه رهبر معظم انقلاب
مدیرعامل ایرنا افزود: بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری یک راهبرد راهگشا است و بیانگر این است که پس از 40 سال اصول انقلاب حفظ شده است.
هاشمی ادامه داد: نظام ما درحال حاضر مستحکم و مقتدر است در حالیکه آمریکا می گفت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رخ نمی دهد.

** نظام جمهوری اسلامی پایگاه مردمی دارد
مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه ایران با ونزوئلا و عراق متفاوت است، اظهار داشت: مردم ایران با وجود مشکلات گوناگون همراه نظام هستند.
وی با بیان اینکه ترامپ در سیاست ها اسیب پذیر است، افزود: گذر ایران از شرایط موجود بسیاری از فشارها را برطرف می کند.
هاشمی بیان کرد: این فشارها اصل نظام و انقلاب را به مخاطره نمی اندازد اما کار مدیریت را در عرصه سیاسی و اقتصادی سخت کرده است.
وی ادامه داد: با تدبیر دولت وضعیت ارزی، ارزاق و منابع در داخل خوب است و بحران مخربی در کشور ایجاد نخواهدشد.
هاشمی اظهار داشت: انسجام داخلی را باید حفظ کنیم چون در این شرایط ایجاد بحران داخلی و عدم وفاق ملی، اوج بی تدبیری است.

**شرایط اقتصادی کشور خوب نیست
مدیرعامل ایرنا به سختی شرایط و ضرورت تقویت اعتماد اجتماعی اشاره کرد و افزود: مقبولیت کارگزاران در معرض آسیب است اما در کلیت نظام بحران وجود ندارد.
هاشمی اظهار داشت: تردیدی دروجود جنگ اقتصادی نیست و در این شرایط سخت باید تلاش و همت همگان بیشتر شود.
وی تصریح کرد: حتی در زمان دفاع مقدس، تحریم و جنگ اقتصادی به این شدت نبود و اکنون تحریم ها شرایط اقتصادی سختی ایجاد کرده است.
مدیرعامل ایرنا ادامه داد: در دنیای بربریت مدرن شرم آور است که یک نفر در آمریکا نشسته و برای همه دنیا و کشورهای بزرگ اروپایی و چین ، هند و روسیه تعیین تکلیف می کند.
هاشمی به فضای تبلیغاتی دنیا بر علیه ایران اشاره کرد و گفت: البته در شرایط کنونی فضای تبلیغاتی نسبت به قبل برای ایران بهتر است اما کشورهای دوست ایران نیز دچار مشکلاتی برای دفاع از ایران هستند.

** ظریف یک دیپلمات برجسته در دنیا است
مدیرعامل ایرنا اظهار داشت: ترامپ رسما اعلام کرد که ظریف وزیر امور خارجه آمریکا را فریب داده است.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: رفتن آقای ظریف به هیچ وجه به نفع کشور نیست.
هاشمی با اشاره به فشارهای وارد شده به وزیر نفت، گفت: زمانی که دکل ها نفتی ناپدید شد، این افراد مدعی کجا بودند.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه در وضعیت اقتصادی ایجاد شده برای کشور چرا دولت جمهوری اسلامی به جای ترامپ محاکمه می شود افزود: هزینه سیاست های نظام را همه باید بدهیم و مدعی و متهم درست کردن، جوانمردانه و ولایی و ارزشی نیست.

**اروپا تمایل به تقویت رابطه با ایران دارد
مدیرعامل ایرنا گفت: اروپا خواهان جنگ در خاورمیانه نیست ولی ورود به فاز نظامی به لحاظ اقتصادی به نفع عربستان و اسرائیل است.
وی اظهار داشت: خروج از برجام به جلوگیری از جنگ کمک نمی کند و اگر ایران از برجام خارج شود به منافع آمریکا ، رژیم صهیونیستی و عربستان کمک کرده است.
هاشمی بیان کرد: رشد حملات تروریستی اقتصاد اروپا را دچار مشکل می کند اما عربستان را نجات می دهد و اسرائیل را تثبیت می کند.

*در دولت تدبیر و امید تحولات و زیرساخت های قابل توجهی در دانشگاه ها ایجاد شده است
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: جمعیت70 هزار نفری دانشجو در لرستان و 75 مرکز آموزش عالی باعث افتخار کشور و استان است.
وی افزود: وضعیت علمی و فضای دانشگاه ها در مقایسه با سال های گذشته بسیار متحول شده و در این راستا باید دستاوردها و موفقیت های علمی کسب شده در در دولت تدبیر و امید منعکس و بیان شود.
هاشمی ادامه داد: موفقیت های علمی در سطح کشور رشد زیادی داشته است و می توان گفت دانشگاه های کشور نماد موفقیت هستند.
وی با اشاره به اینکه در این مسیر مشکلاتی نیز وجود دارد، تاکید کرد: وجود برخی مشکلات نباید مانع از نگاه به دستاوردها باشد.
مدیرعامل ایرنا یاد آور شد:در کنار کمبودها باید موفقیت ها را دید و ظلم به خود، نظام و دولت نکنیم.

** دانشگاه ها یکی از مراکز تولید خبر و رویدادهای خبری است
مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه اخبار مثبت و سازنده از رویدادها به تحرک اجتماعی و تاثیر مثبت در فرهنگ،جامعه، سیاست و اقتصاد منجر می شود، افزود: رسانه باید تریبونی در اختیار دانشگاه نه تنها برای مسئولان، بلکه عموم جامعه دانشگاهی برای آگاه سازی جامعه از محصولات علمی و ایده های فرهنگی و اجتماعی باشند.
هاشمی اظهار داشت: در این راستا سرویس مستقل دانشگاه در خبرگزاری جمهوری اسلامی فعال شده که به صورت ویژه به اخبار دانشگاه می پردازد و ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور زبان گویای دانشگاه ها است.

**ماموریت دانشگاه ها در دنیا تغییر کرده است
مدیرعامل ایرنا افزود: در دنیا در سطح دانشگاه ها تحول رخ داده اما ایران دراین زمینه مقداری عقب است.
وی اظهار داشت: در صورتیکه در سطح دانشگاه ها تصمیمات شجاعانه برای سیاست گذاری درست گرفته نشود، با مشکلاتی مواجه می شویم.
هاشمی ادامه داد: اکنون حدود چهار میلیون دانشجو در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند که حدود 100 هزار دانشجوی دکتر هستند و دانشگاه ها نباید نسبت به آینده فارغ التحصیلان بی تفاوت باشند.
وی به بحران بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها باید به رشد اقتصادی جامعه کمک کنند در حالیکه دانشجویان دکترا و فارغ التحصیلان متقاضی اشتغال هستند.
این عضو هیات علمی دانشگاه عنوان کرد: مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در آینده می تواند تبدیل به چالش بزرگی شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه می تواند بنگاه اقتصادی موفقی باشد، یادآور شد: دانشگاه باید پیوند با واقعیت داشته باشد و آموزش های تئوریک اکتفا نکند.
هاشمی افزود: شرکت های دانش بنیان تحول ایجاد می کنند، دانشگاه های موفق دنیا به دولت ها کمک می کنند، محصولات علمی و فناوری پیشاپیش متقاضی خود را دارد.
وی اظهار داشت: دانشگاه کار و محصول ارزشمندی همانند علم و فناوری، دانشمند و کارشناس عرضه می کند.

**جهاد امروز اقتصادی است
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در حوزه اقتصادی جنگ جدی وجود دارد و برای تحقق اهداف باید مبارزه کرد.
وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کار و تلاش اقتصادی افزود: میزان بیکاری در حوزه زاگرس با وجود منابع عظیم طبیعی بالا است و بر اساس رویکرد عدالت طلبانه باید برطرف شود و تبعیض مثبتی در این منطقه اعمال شود.
هاشمی ادامه داد: رسانه ها در این راستا تاثیرگذار هستند و در تحولات فرهنگی یکی از عناصر مهم به شمار می آیند.
وی اظهار داشت: شکل گیری اخبار جعلی و غیرواقعی رسانه های مهم دنیا را به چالش کشانده است.
به گفته وی، ایرنا با تهیه کلیپ ها و بخش های تصویری به فضای مجازی وارد شده است.
وی ادامه داد: با استفاده از امکانات موجود ایرنا تلاش می کند حضور و تحرک اثرگذاری خود را افزایش دهد و انشالله دستاوردهای آن در آینده نزدیک رشد محسوسی خواهد کرد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.