به گزارش ایرنا، قاسم ولی زاده روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در محل معاونت سیاسی استانداری لرستان برگزار شد، افزود: چنانچه اشکالی از نظر اسنادی نداشته باشد جدول عملکرد بانک ها در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد تا بانک هایی که در پرداخت وام ازدواج عملکرد مثبت و قابل قبولی نداشته اند در خصوص عملکرد ضعیف خود توضیح دهند.
وی گفت: در صورت نیاز این جدول عملکرد رسانه ای می شود تا در عین حال مطالبه گری از بانک ها صورت گیرد که چرا در خصوص موضوع پرداخت های وام ازدواج آنگونه که باید پیگیری نداشته اند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان تصریح کرد: هرگونه اقدامی که در این زمینه صورت می گیرد در راستای سرعت بخشیدن به روند پرداخت های وام ازدواج است.
ولی زاده گفت:باید به سمت اقدامات و کارهایی در حوزه های فرهنگی و تشویق جوانان پیش رفت و درعین حال پشتیبانی مالی از آنها صورت گیرد تا نسبت به ازدواج تشویق شوند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان یادآور شد: چناچه در مسیر عدم پرداخت وام های ازدواج موانع و مشکلاتی وجود دارد باید به بیان آنها پرداخته شود تا بتوان به راهکاری برای رفع آنها رسید.
ولی زاده اظهار داشت: از جمله برنامه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال 98 این است که هر کدام از کمیته های مختلف در آن باید برنامه های کنترل آسیب های اجتماعی داشته باشند.
مهرداد معتمدی معاون اعتباری بانک ملی استان لرستان در ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: مجموع اعتبارات بانک ملی در وام ازدواج یکهزار و 281 میلیارد و 600 میلیون ریال است که ازاین میزان، هزار و 243 میلیارد و 850 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی افزود: تعداد 228 نفر در صف انتظار وام ازدواج در این بانک بوده که همگی متقاضیان جدید هستند.
معتمدی اظهار داشت: درصد پرداخت نسبت به منابع در این بانک 97/1 دهم درصد است که رتبه اول کشور در استان را دارد.
معاون اعتباری بانک ملی در استان لرستان گفت: در مجموع کل بانک های دولتی پنج هزار و 164 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار وام ازدواج آنهاست که از این میزان ، چهار هزار و 227 میلیارد و 800 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی گفت: در مجموع بانک های خصوصی و دولتی پنج هزار و 339 میلیارد و یک صد میلیون ریال میزان اعتبارت در وام ازدواج است که از این میان چهار هزار و 355 میلیارد و 150 میلیون ریال پرداخت شده است.
به گفته وی تعداد متقاضیان وام ازدواج در استان لرستان در مجموع بانک های خصوصی و دولتی تعداد سه هزار و 6 نفر است و درصد پرداختی به نسبت اعتبار نیز 81/6 است.
معاون اعتباری بانک ملی لرستان گفت: در مجموع تعداد 27 هزار و 918 نفر از وام ازدواج بهره مند شده اند و لرستان در این زمینه رتبه 18 کشوری را دارد.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.