رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: شهرک‌های کارگاهی پوشاک در لرستان ایجاد می‌شوند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا صفی‌خانی در نشست با مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی لرستان بیان کرد: باید بپذیریم تا در خودمان تغییر ندهیم نمی‌توانیم جامعه را نیز متحول کنیم و باید با توجه به ظرفیت‌های متعدد توسعه را ایجاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید ایجاد ثروت به دغدغه همگانی تبدیل شود، افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب ایجاد ثروت خصوصا در لرستان که از نظر درآمد جز استان‌های کم برخوردار بوده در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه عنوان کرد: تکیه کردن به دستگاه‌های دولتی، بخش‌نامه‌ها و سایر موارد اقدامی موثر است و باید به صورت ویژه مد نظر بانوان قرار گیرد اما همواره چاره‌ساز تمام مشکلات نیست.

صفی‌خانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی از پتانسیل‌های اجتماعی، فرهنگی بسیار بالا برخوردار هستند افزود: مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی باید با تکیه به این ظرفیت‌ها شرایطی را به وجود آورند که با تکیه کردن به این پتانسیل‌ها شاهد ایجاد تشکل‌ها و حرکت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشیم.

وی اظهار داشت: ایجاد تعاونی‌ها،صندوق‌ها، شرکت‌های توسعه منطقه‌ای باید در دستور کار بانوان قرار گیرد، به عنوان نمونه اگر وام‌های خانگی که اکنون گردش مالی بالایی نیز دارند جهت‌دار شده و در قالب یک پکیج سرمایه‌گذاری تعریف شوند قطعا می‌تواند اقتصاد یک منطقه را کاملا تغییر دهد.

این مسئول تحقق این امر را در گرو تغییر نگرش و باورها دانست و ادامه داد: اکنون نرخ مشارکت بانوان در لرستان پایین بوده که باید اراده‌ها قوی‌تر شده و نگرش‌ها نیز تغییر یابند و از ظرفیت بانوان خوش فکر و توانمند استفاده کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: باید صندوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه بانوان توسط آن ها ایجاد شود، طرح و اطلاعات آن موجود بوده که امیدواریم این امر محقق شود.

صفی‌خانی عنوان کرد: باید بانوان در ساختار بخش خصوصی توانمند قوی در قالب تشکل‌ها قرار گیرند و شاهد تحرک جدی در حوزه‌های مختلف استان باشیم.

وی گفت: مهمترین موضوع در راستای تحقق اهداف اشاره شده این است که باید زیرساخت‌های فرهنگی و باورها را تقویت کرد و در صورت تحقق این امر قطعا تحرک جدی در اقتصاد استان را با محوریت بانوان تجربه خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: هر گاه نگاه حمایتی مطلق حاکم بوده تضعیف شده‌ایم و در نتیجه این نگاه با محوریت توانمندسازی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: امسالی که در بدترین شرایط تحریمی بوده و جنگ جدی اقتصادی بر علیه کشورمان در حال جریان است خوشبختانه  در لرستان افزایش تولید در محصولات مختلف را داشته‌ایم.

صفی‌خانی بیان کرد: به عنوان نمونه در حوزه پوشاک تحرک جدی در استان ایجاد شده و تولیداتی که امسال به بازار ارائه شده کمتر از برندهای معروف خارجی نبوده و این موضوع نشان دهنده این است که با تکیه به توانمندی‌های خودمان بالا رفته و پیشرفت کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال آینده در سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت زنجیره پوشاک مورد توجه ویژه قرار گرفته است، افزود: در این راستا یکی از استان‌های هدف لرستان است که بانوان در تحقق این امر می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.