به گزارش ایرنا، اهدا خون، اهدای زندگی به هم نوع، در زمان زنده بودن است.
با اهدای خون مستمر در بازه‌های زمانی استاندارد می‌توانید علاوه بر به دست آوردن سلامتی از ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان کبد و پانکراس ایمن بمانید، همچنین اهدای خون در بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش وزن بسیار موثراست.
اهدای خون همه روزه باعث نجات جان میلیون‌ها نفر در دنیا می‌شود، با وجود تلاش‌های پزشکی برای تولید خون مصنوعی یا سایر روش‌های جایگزین هنوزخون طبیعی انسان تنها راهکار برای حفظ سلامت انسان‌ها و جلوگیری از مرگ در اثر خونریزی، اعمال جراحی، تروما یا برخی بیماری‌های خونی است.
مهم ترین نکته در انتقال خون اطمینان از سلامت فرد اهدا کننده خون است تا از انتقال ناخواسته بیماری از اهدا کننده به گیرنده خون جلوگیری شود.
با وجود انجام تمامی آزمایشات طبی برای اطمینان از صحت و سلامت خون اهدایی، خود فرد اهدا کننده باید از سلامت خود آگاهی و اطمینان کامل داشته باشد.
یکی از اهدا کنندگان مستمر خون در بروجرد گفت: اهدای خون علاوه بر اینکه یک عمل پسندیده با اجر دنیوی و اخروی محسوب می‌شود، فواید بی نظیری هم برای سلامتی اهداکننده به همراه دارد.
محمد احمدی افزود: با اهدا مستمر خون به صورت دوره ای سلامتی خود را تست می کنیم، بسیاری از بیماری ها با اهدا خون شناخته و درمان می شوند.
یک خانم اهدا کننده خون افزود: اهدا خون صدقه ای برای سلامتی است و انسان با این عمل خدا پسندانه جان بیماران نیازمند به خون را نجات می دهد.
صدیقه گودرزی افزود: اهدا خون علاوه بر اینکه برای فرد اهدا کننده بسیار موثر است به بیماران نیازمند نیز زندگی دوباره می بخشد.
وی اظهار داشت: اهدا خون در کشور اسلامی ما از اهمیت بالایی برای مردم برخوردار است و اهدا کننده با این کار باعث رضایت و خشنودی خداوند متعال می شوند و اجر و مزد این کار را از خداوند می گیرند.
رئیس انتقال خون بروجرد افزود: اهدا خون در اسفندماه با توجه به فعالیت مردم در حوزه های مختلف کاهش می یابد.
غلامرضا حامدی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و نیاز به خون بیش از زمان های دیگر در این ایام، اهدا این مایه حیات اهمیت بسزایی دارد.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 16 هزار و 993 نفر به انتقال خون مراجعه کرده اند که از این تعداد 12 هزار و 605 نفر موفق به اهدا خون شدند.
رئیس انتقال خون بروجرد بیان کرد: هشت هزار و 444 نفر از این تعداد اهدا کنندگان مستمر خون بوده اند.
حامدی اضافه کرد: همچنین یک هزار و 273 نفر از اهدا کنندگان خون در بروجرد بانوان هستند.
وی ادامه داد: از این میزان اهدا کننده یکهزار و 504 نفر گروه های خونی منفی بودند.
رئیس انتقال خون بروجرد گفت: در چهارشنبه آخر سال اهدا خون با شعار سرخی من از تو توسط سازمان انتقال خون در بروجرد انجام خواهد شد.
حامدی افزود: سازمان انتقال خون بروجرد همه روزه از ساعت 7:30 تا 17:30 آماده خون گیری از اهدا کنندگان است.
وی اظهارداشت: بهترین زمان برای اهدا خون بعد از خوردن صبحانه و نهار است.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.