رضا میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:اکنون 15 سد مخزنی شامل سه سد به کارفرمایی شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران و 12 سد به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای لرستان با اهداف تامین آب شرب، کشاورزی، صنعت، برق آبی، کنترل و مهار سیلاب و گردشگری در استان وجود دارد.
وی افزود: سدهای رودبار، کزنار، خان آباد، حوضیان و عالی محمود در الیگودرز، بختیاری، ایوشان، مخملکوه (کاکارضا) و زیبا محمد در خرم آباد، آبسرده و شهید بروجردی در بروجرد، کمندان در ازنا، مروک در دورود، تاج امیر در سلسله و دلفان، تنگ معشوره در کوهدشت از جمله این طرح ها هستند.
وی ادامه داد: همچنین 24 ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای لرستان در دست ساخت و یا آماده اجرا است.
میرزایی بیان کرد: ایستگاه های پمپاژ آب غار (تیران)، شاهپورآباد، خشکه رود و خان آباد در الیگودرز،کلکله و محمود آباد در ازنا، چم انجیر، نیله و ایستگاههای پمپاژ شماره یک، 2 ، سه ایوشان در خرم آباد، اسماعیل آباد، فیض آباد و گلم بخری کرمانجوب در سلسله و دلفان، گرخوشاب، ایستگاههای پمپاژ در بالادست سد سیمره در منطقه رودبار و سه ایستگاه پمپاژ در دست طراحی در پایین دست سد سیمره در منطقه رومشکان در شهرستان کوهدشت، چم مهر، واشیان و جایدر در پلدختر از جمله دیگر طرح های در دست اجرای استان هستند.
وی اظهار داشت: حدود 23 درصد از اراضی کشاورزی استان لرستان آبی است و این نسبت در کشور 46 درصد است اما این میزان در شهرستان‌ های دورود با 53 درصد، بروجرد 49 درصد و ازنا 46 درصد از نرم کشوری بالاتر می باشد.
وی ادامه داد: همچنین این نسبت در شهرستان های الیگودرز 32 درصد، الشتر 28 درصد، پلدختر 24 درصد، خرم آباد 23 درصد، نورآباد 19 درصد، چگنی 16 درصد، کوهدشت 11 درصد و رومشکان 2 درصد است که پایین تر از نرم کشوری می باشد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.