به گزارش ایرنا، محمد امید روز سه شنبه در جمع مردم روستای صاحب‌ الزمان(عج) خرم‌آباد بیان کرد: انقلاب اسلامی در روستاها خدمات بسیار گسترده ‌ای را تاکنون انجام داده به طوری که بسیاری از معاندان نظام به آن اعتراف کرده اند.
وی اضافه کرد: تا کنون 62 هزار روستا در کشور زیرمجموعه معاونت توسعه روستایی هستند که 38 هزار روستای آنها دارای جمعیت بالای 20 خانوار است که از نعمت برق و آب آشامیدنی برخوردار شدند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری یاد آورشد: 85 درصد روستاها از نعمت راه و حدود 80 درصد از روستاهای کشور از نعمت گاز شهری برخوردار هستند.
امید با اشاره به اینکه 88 درصد روستاهای لرستان از نعمت گاز شهری برخوردار هستند، اظهارداشت: امروز26 درصد جمعیت 80 میلیونی کشور در روستاها ساکن هستند و عمده ترین دلیل مهاجرت روستائیان مسئله اشتغال می باشد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: دولت دوازدهم به خوبی به مبحث اشتغال روستائیان توجه خوبی کرده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری با اشاره به تخصیص تسهیلات اشتغالزایی دولت و مجلس شورای اسلامی به روستائیان با موافقت مقام معظم رهبری بیان کرد: در این طرح تسهیلاتی با نرخ چهار درصد با زمان بازپرداخت حدود 9 سال به روستائیان پرداخت می‌شود.
امید افزود: با عنایتی که مقام معظم رهبری به مناطق محروم کشور و روستائیان دارند به ‌طور قطع این تسهیلات در سال‌های بعد نیز تداوم دارد.
وی اضافه کرد: امروز برای تثبیت روستا باید به سمت تولید، کار و حرکت رفت و روستا باید به اصل خود یعنی تولید برگردد چرا که ظرفیتی که روستاها دارند باید احیا شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه روستا باید محل کار، اشتغال و تلاش باشد، اظهار داشت: لرستان در آمار پرداخت اشتغال روستائیان جزاستان های رتبه اول کشور است.
امید افزود: سه هزارمیلیارد ریال اعتبار سهم اشتغال روستایی لرستان است که حدود یک هزار و 900 میلیارد ریال از این اعتبار را جذب کرده است.
وی ادامه داد: تا کنون با تسهیلات اشتغالزایی ارائه شده مهاجرت معکوس به روستاها شروع‌ شده، بنابراین باید کمیته‌ای مشخص شود تا مردم این روستا بتوانند از این فرصت استفاده کنند.
7274/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.