به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روزسه شنبه در نشست شورای ترافیک بروجرد درفرمانداری افزود: استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان ترافیک می تواند عبور و مرور درون شهری را تسهیل کند.
وی اظهار داشت: نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر از جمله دلایل مهم ترافیک دربروجرد است که باید بررسی و کارشناسی شود.
فرماندار بروجرد بیان کرد: ساماندهی سد معبردرشهر و کنترل آن می تواند بار ترافیکی در شهر بروجرد را کاهش دهد.
رحیمی اضافه کرد: درکاهش ترافیک شهری باید فرهنگ سازی انجام شود تا مردم در مکان هایی که پل هوایی عبورعابر پیاده وجود دارد استفاده کنند.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از 15 اسفند تا 15 فروردین طرح ترافیک ساعتی در شهر بروجرد و در میادین اصلی اجرا شود.
معاون استاندار لرستان یادآورشد: از15 اسفند تا 15 فروردین ماه سال آینده نیزهرگونه حفاری غیر ضروری در سطح شهر بروجرد ممنوع است.
رحیمی با اشاره به وضعیت نامطلوب ورودی شهراز سمت اراک و خرم آباد گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا ورودی شهر ساماندهی شود زیرا وضعیت موجود مطلوب بروجرد نیست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد افزود: یکی ازمشکلات عمده راهنمایی و رانندگی شهر بروجرد کمبود نیروی انسانی و تجهیزات است که باید دراین خصوص تدابیری اندیشیده شود.
سرگرد مهدی نقوی اظهارداشت: با توجه به جمعیت 300 هزار نفری بروجرد چارت پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر بروجرد باید تغییر کند و افزایش نیرو در این ارگان ضروری است.
وی در خصوص ترافیک شهر بروجرد بیان کرد: شهر بروجرد به علت نابسامانی ترافیک مشکلاتی دارد که با برنامه ریزی می توان این مشکلات را برطرف کرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد اظهارداشت: بروجرد شهری مسافر پذیر است و با توجه به اینکه روزانه از شهرهای اطراف برای خرید به این شهر سفر می کنند مسئله تشدید ترافیک وجود دارد.
سرگرد نقوی با ارائه راهکارهایی برای کاهش ترافیک شهری گفت: احداث بازارچه های موقت در اطراف مرکز شهر بروجرد می تواند هم مشکل سد معبر را حل کند و هم به کاهش ترافیک کمک کند.
وی افزود: ایستگاههای اتوبوس شهری از مرکز شهر به خیابانهای اطراف انتقال یابد و حمل و نقل مسافر در مسیر مرکز شهر و بازار توسط تاکسی انجام شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن عید نوروز و شلوغی بازار اجرای طرح ترافیک موقت در ساعت های پرتردد در مرکز شهر ضروری است و می تواند به کاهش ترافیک کمک کند.
به گزارش ایرنا، در این نشست مصوب شد پل عابر پیاده میدان شهدا به مکان دیگری منتقل شود.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.