علی الشتری نژاد دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرنده بر اثر صدمه و آسیب دیدگی قادر به حرکت نبوده که توسط اسماعیل فاضلی دوستدار طبیعت زنده گیری شد.
وی افزود: کارشناس دامپزشکی اداره کل محیط زیست لرستان، بیماری این پرنده را تشخیص دادند و مراحل درمان آن را انجام و پس از چند روز بهبودی کامل و تمرین پرواز در فضای باز و تغذیه مناسب و بازیابی توان حرکتی و پرواز برای بقا در طبیعت رهاسازی شد.
رئیس اداره محیط زیست پلدختر بیان کرد: کرکس سیاه ( دال ) 99ک4 تا 107 سانتی متر طول و جثه ای بسیار بزرگ دارد و از نظر اندازه و شکل شبیه کرکس است. الشتری نژاد اضافه کرد: پر و بال این پرنده نسبت به کرکس به طور کامل سیاه و دم سه گوش و بلندتر دارد و همچنین در فاصله بسیار دور شبیه عقاب دریایی می باشد.
وی ادامه داد: شاهپرهای این پرنده اندکی روشن تر از رنگ بدن آن به نظر می رسد، پوست سر و گردن لخت و بدون پر این پرنده آبی مایل به خاکستری است و در اطراف گردنش یک شنل قهوه ای رنگ مشاهده می شود.
رئیس اداره محیط زیست پلدختر ادامه داد: این پرنده معمولا در زیستگاه های گوناگون به ویژه در کوهستان ها و دشت های دور افتاده، و روی درخت ها، لبه ی پرتگاه ها و روی صخره های مرتفع آشیانه می سازد و بومی است که تعداد آن در ایران اندک و در اغلب نقاط دیده می شود.
7272/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.