به گزارش ایرنا، عبدالرسول عمادی روز یکشنبه در حاشیه همایش تجلیل از مدارس ممتاز برنامه تعالی مدیریت مدرسه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سه مدرسه از 120 واحد آموزشی ممتاز در طرح تعالی مدیریت از استان لرستان انتخاب شد.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری تمام مدارس متوسطه تحت پوشش طرح تعالی هستند، افزود: مهمترین برنامه کاری آموزش متوسطه اجرا و پیگیری برنامه های این طرح است.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این برنامه بازتاب و ترجمه سند تحول بنیادین در مدرسه است و امیدواریم برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی آن به خوبی انجام شود.
عمادی با اشاره به لزوم اجرایی شدن برنامه هدایت 50 درصدی دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای اضافه کرد: در ماه های اخیر جامعه خیرین تجهیزهنرستان ها تشکیل شد و امیدواریم بخش عمده ای از منابع خیریه به این سمت هدایت شود.
وی ادامه داد: در راستای تجهیز هنرستان ها بخشی از اعتبارات جهت کیفیت بخشی این واحدهای آموزشی تخصیص خواهد یافت.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در بودجه سال 98 اعتباری خوب برای تجهیزات آموزش و پرورش در نظرگرفته شده که بخشی از آن برای تجهیزهنرستان ها هزینه خواهد شد.
عمادی با تاکید براینکه 35 ساعت هفتگی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است، افزود: با توجه به اینکه دانش اموزان پایه 12 کنکور سراسری را در پیش دارند مباحثی در راستای برگزاری پیش از موعد آزمون های این پایه تحصیلی مطرح است.
وی اظهارداشت: متوسطه، دوره آموزشی نیمه تخصصی است و برای پایه 12 باید آموزش های دروس تخصصی در نظر گرفته شود که در این راستا پیشنهاداتی به شورای عالی اموزش و پرورش ارائه شد.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص مدارس مناطق محروم بیان کرد: درسند تحول بنیادین باید از مدارس کوچک به سمت مدارس متوسط و بزرگ چرخش داشت همچنین ایجاد مدارس شبانه روزی و روستایی مرکزی رویکرد سند تحول است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.