به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این آیین گفت: خدمات ویژه گفتار درمانی و کاردرمانی و سرویس های رایگان در این مدرسه ارائه می شود.
رضا زینی وند مقدم با اشاره به تامین برخی تجهیزات کودکان نیازهای ویژه از سمعک و عینک نیز افزود: این مرکز(مدرسه نهال) پیش از این مخروبه بوده و کد تخریب داشته که با همت سازمان کودکان استثنایی و اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال مقاوم بازسازی و بهسازی شده است.
وی با اشاره به حضور 26 دانش آموز در این مرکز گفت: شیفت عصر مدرسه نهال نیز برای آموزش کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم فعال است.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش توسعه کیفی و کمی و مدیریت یکپارچه را برای تثبیت و هویت سازی کودکان پیش دبستانی دنبال می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: پوشش تحصیلی مراکز پیش دبستانی استان قبل از دولت تدبیر و امید در سال 92 معادل 37 درصد بوده که امسال به 70 درصد رسیده است.
زینی وند مقدم افزود: فعالیت این مراکز در مناطق محروم، روستایی و کمتر توسعه یافته استان بسیار پایین بوده که با صرف هزینه و اقدامات دولت پوشش این مراکز به 60 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: همچنین در بحث توسعه کیفی نیز جشنواره ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی برگزار شد و آموزش بهنگام دانش آموزان کم توان برای ورود به مقطع ابتدایی در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه ارتقا مهارت های حرفه ای معلمان و مدرسان پیش دبستانی به صورت مستمر انجام می شود تصریح کرد: در مدیریت یکپارچه نیز هماهنگی و همکاری خوبی با کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و بسیج برای کمک به توسعه مراکز پیش دبستانی در مراکز محروم ایجاد شده است.
به گفته زینی وند مقدم حدود سه هزار و 500 دانش آموز استثنایی در استان مشغول به تحصیل هستند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.