به گزارش ایرنا عبدالرضا بازدار روز یکشنبه در همایش چهل سالگی پیروزی انقلاب در سالن همایش های جهادکشاورزی خرم آباد اظهارداشت: در دهه فجر امسال 213 طرح با اعتباری بالغ بر یکهزار و 230 میلیارد ریال بهره برداری شد که بیش از سه هزار و 500 خانوار از این طرح ها بهره مند شده اند.
وی با بیان اینکه قبل انقلاب عدد قابل ملاحظه ای در بخش کشاورزی استان نبود که بخواهیم مقایسه کنیم اظهار داشت: در آن دوران اصلا اعتقادی به کشاورزی اصولی و خوداتکایی وجود نداشت ولی اکنون از 400هزارتن تولیدات به 3 میلیون تن تولید در محصولات کشاورزی رسیده ایم.
بازدار گفت: سرانه مصرف محصولات کشاورزی برای هر نفر از 600 کیلوگرم به یکهزار و 600 کیلو در سال رسیده و این یک افتخار برای مجموعه جهاد است که توانسته ایم علاوه بر افزایش کیفی محصولات امنیت کامل غذایی را فراهم کنیم.
رئیس جهاد کشاورزی لرستان همچنین افزود: امروز بیش از 56 محصول کشاورزی در لرستان تولید می شود در حالی که پیش از انقلاب تولیدات تنها به چند محصول که دیم هم بود محدود می شد.
وی اظهار داشت: در 10 ماهه سال گذشته نیزموفق شدیم بیش از یکهزار و 200 میلیارد ریال اعتبارات طرح پایدار روستایی را در بخش کشاورزی جذب کنیم.
/6060/7264
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.