به گزارش ایرنا، سیدموسی خادمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری افزود: به طور کلی یکهزار و 130 واحد شهری و 2 هزار و 900 واحد روستایی دچار مشکل شده اند.
وی اظهار داشت: از مجموع واحدهای شهری، 110 واحد نیازمند بازسازی و یکهزار و 30 واحد تعمیری هستند و واحدهای روستایی نیز شامل یکهزار و 100 واحد با نیاز بازسازی و یکهزار و 800 واحد تعمیری است.
وی ادامه داد: در خرم آباد نیز 20 واحد مسکونی نیازمند بازسازی و 645 واحد نیز نیازمند تعمیرات هستند و 165 واحد تجاری نیز علاوه بر خسارت به ساختمان، در اموال نیز متضرر شده اند.
استاندار لرستان تصریح کرد: جبران حجم بالای خسارت توسط دولت به تنهایی قابل تامین نیست بنابراین باید تلاش کرد بخش عمده ای از نیازمندی ها توسط خیران تامین شود.
خادمی در خصوص دلایل وقوع سیلاب خرم اباد نیز گفت: علاوه بر حجم بالای سیلاب و بارش شدید باران، ساخت و سازهای غیرمجاز، زیرگذرها، پل های موقت و پل های در دست ساخت نیز بی تاثیر نبوده است.
وی اظهار داشت: خروجی آب استان از پلدختر عبور می کند و توپوگرافی منطقه هم این شهرستان را مستعد بروز سیلاب کرده است.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه سیلاب اخیر بیشترین تاثیر را در خرم آباد داشته است گفت: به دلیل اینکه رودخانه در این شهرستان از حوزه های نزدیک شهر است و وسعت و شیب زیادی دارد بارش شدید باران موجب بروز سیلاب بزرگی شد که مناطق شهری را در بر گرفت.
خادمی با بیان اینکه نوع منطقه خرم آباد به نحوی است که سیلاب به سرعت شکل می گیرد افزود: در 100 سال اخیر دبی رودخانه 540 متر مکعب در ثانیه بوده اما در سیل اخیر به 570متر مکعب بر ثانیه رسید.
وی اضافه کرد: در این سال ها تاسیسات بسیاری در کنار رودخانه احداث شده است از جمله زیرگذر و پل ها موقت که باعث تشدید حجم سیلاب شدند.
وی بااشاره به اینکه طغیان رودخانه کشکان و سیلاب موجب قطع لوله آبرسانی به شهر پلدختر شد ادامه داد: 40 ساعت ابرسانی سیار برای مردم این شهرستان انجام شد و علیرغم برقراری شبکه آب آشامیدنی شهر، اما لوله انتقال اصلی همچنان در معرض خطر است.
سیلاب از مهرماه امسال تاکنون سه هزار و 100 میلیارد ریال خسارت به لرستان وارد کرده ست.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.