به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر ترویج سازمان جهادکشاورزی لرستان در این جشنواره با اشاره به اینکه زنان روستایی 50 درصد جامعه بهره برداران را تشکیل می دهند، اظهار داشت: میانگین ساعت کاری زنان روستایی 14 ساعت است که 9 ساعت آن به کارهای کشاورزی و تولید اختصاص دارد.
وی با اشاره به صندوق های خرد زنان روستایی به عنوان یک مدل، افزود: این صندوق ها بستر را فراهم می کنند که زنان دور هم جمع شوند.
موموندی خطاب به بانوان تولید کننده روستایی گفت: در برندهایی که برای تولیدات خود انتخاب می کنید به استفاده از نامها و عناوین محلی توجه کنید و کیفیت محصولات خود را بالا ببرید.
وی با اشاره به تلاش برای افزایش تعداد صندوق های خرد زنان روستایی، افزود: باید به مقطعی برسیم که هر روستا یک صندوق خرد داشته باشد.
معاون سیاسی فرماندار سلسله نیز با اشاره به نقش مهم زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بانوان بازوی توانمندی برای رشد و پیشرفت نظام هستند.
رئیس جهاد کشاورزی سلسله نیز با اشاره به تشکیل پنج صندوق خرد زنان روستایی در شهرستان، افزود: تلاش می کنیم تا تولیدات بانوان روستایی شهرستان با برندهای محلی با نام شهرستان و به صورت هدفمند وارد بازارهای فروش شوند.
رضا سوخته زاری با اشاره به برداشت مکانیزه گردو در شهرستان، عنوان کرد: تشکیل تعاونی گردوکاران و جلوگیری از خام فروشی محصولات تولیدی و حذف واسطه ها و دلالان با احداث دو سردخانه صنعتی در شهرستان گامی بزرگ در راستای در راستای افزایش تولیدات شهرستان و حمایت از تولیدکنندگان است که به زودی اجرایی خواهد شد.
در این جشنواره انواع محصولات تولیدی بانوان و صنایع دستی در غرفه های مختلف در معرض دید و فروش به علاقه مندان قرار گرفت و جوایزی نیز به بانوان تولیدکننده برتر اهدا شد.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.