به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی بیان کرد: لرستان در سال جاری از نعمت بارندگی های خوبی بهره مند است.
وی اظهار داشت: نزولات جوی در کنار نعمتی که برای ما به ارمغان می آورد گاه موجب وقوع حوادث طبیعی و ایجاد خسارت می شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه بر اساس گزارش امور آب استان سیل هفته گذشته در 100 سال اخیر سابقه نداشته است، ادامه داد: متاسفانه خسارت های مالی فراوان به ابنیه، منازل، مغازه ها و زیرساخت های شهری وارد شده است.
وی با تاکیدبر ضرورت تشکیل کمیته ای برای ارزیابی و بررسی دلایل وقوع حادثه سیلاب اخیر افزود: در این کمیته که با حضور مسئولین مربوطه و کارشناسان تشکیل خواهد شد عوامل قابل کنترل که نقش تشدید کننده در وقوع سیل و ایجاد خسارت داشته اند از جمله پل های موقت،ساخت و سازهای غیرمجاز یا غیر فنی،پل های دردست احداث بررسی شوند.
وی اظهار داشت: همچنین بررسی مطالعه و طراحی پل های در دست احداث از ابعاد مختلف هیدرولیکی،ژئو تکنیکی- هیدرولیکی،سازه ای و تطبیق آن با استانداردهای طراحی،بررسی نحوه اجرای پل ها مطابق با استانداردهای فنی و نحوه اجرای مصوبات ستاد بحران توسط دستگاه های مربوطه در مناطق حادثه دیده در دستور کار قرار می گیرد.
استاندار لرستان گفت: به منظور آگاهی مردم از همه مسائل مربوط به دلایل وقوع این سیلاب دستور داده شده که در خصوص بند 2 دستورالعمل مذکور جهت بررسی نقش پل های در دست احداث در این واقعه جلسات جمع بندی و نتیجه گیری با حضور نمایندگان افکار عمومی تشکیل شود.
سیل هفته گذشته بیش سه هزار میلیارد ریال به استان خسارت وارد کرد.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.