به گزارش ایرنا رضا زینی وند مقدم شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات خانه معلم خرم آباد بیان کرد: نرخ پوشش تحصیلی لرستان 98.50 درصد است.
وی افزود: پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 2 هزار باب مدرسه در لرستان وجود داشت که اکنون چهار هزار و 500 آموزشگاه در سطح استان با ظرفیت 17 هزار و 500 کلاس درس فعال است.
زینی وند مقدم اظهار داشت: اکنون 350 هزار دانش آموز با حضور 42 هزار فرهنگی در سطح استان تحصیل می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: 815 کلاس درس با جمعیت کمتر از میانگین در سطح استان فعال است که از این مجموع 456 کلاس درس با زیر پنج دانش آموز تشکیل می شود.
وی افزود:در سال جاری 80 طرح آموزشی،پژوهشی، پرورشی، ورزشی با اعتبار یک هزار و 200 میلیارد ریال در سطح استان در دست اقدام است که از این مجموع 6 طرح در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
زینی وند افزود: 60 درصد اعتبار این طرح ها تخصیص داده شده و در سال 98 تمام این طرح ها تکمیل و به بهره برداری می رسند.
وی اظهار داشت: اکنون یک هزار آموزشگاه در سطح استان کد تخریب دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی 2 طرح مهم انقلاب ماندگارو تجلیل از 357 فرهنگی برگزار می شود.
وی افزود: در طرح انقلاب ماندگار تمام دانش آموزان استان در این مسابقه شرکت کرده و 400 نفر برگزیده می شوند و تا سقف پنج میلیون ریال جوایزی به آنها اعطا می شود.
وی اظهار داشت: 357 فرهنگی به مناسبت 40 سالگی انقلاب در مناطق و شهرستان های استان تجلیل می شوند.
زینی وند ادامه داد: نرخ پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش ابتدایی 98.45 درصد، نرخ پوشش تحصیلی پیش دبستانی 69 درصد و نرخ پوشش تحصیلی مناطق محروم به بالای 60 درصد رسیده است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.