به گزارش ایرنا، سعید فرحبخش روز دوشنبه در آئین افتتاح مرکز آموزش علمی -کاربردی فرهنگ و هنرخرم آباد اظهار داشت: در اوایل انقلاب در لرستان تنها یک مجتمع آموزش عالی وجود داشت اما امروز دانشگاهها و مراکز آموزشی مختلفی تاسیس شده که نشان دهنده رشد و تعالی لرستان در زمینه منابع انسانی است.
وی افزود: این منابع انسانی که هر کدام در رشته های مختلف متخصص و ماهر هستند را باید در اقتصاد لرستان به کار گرفت.
رئیس دانشگاه علمی -کاربردی لرستان اظهار داشت: استان لرستان از ظرفیت های گردشگری و تاریخی مستعدی برخوردار است که می توان با سرمایه گذاری در آن بخش ها و تدوین برنامه های بلند مدت اشتغال ایجاد کرد.
فرح بخش همچنین گفت: لرستان از نظر ظرفیت های تاریخی در شمار پنج استان برتر کشور قرار دارد که همین ضرورت تدوین یک سند جامع استانی را بیشتر می کند.
رئیس دانشگاه علمی -کاربردی لرستان گفت: ما بعنوان دانشگاه جامع وظیفه تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته های گردشگری و هتل داری را داریم و اکنون در برخی مراکز این دانشگاه در لرستان رشته های تحصیلی گردشگری و هتل داری راه اندازی شده است.
فرح بخش اظهار داشت: فارغ التحصیلان دانشگاه علمی -کاربردی در مقایسه با فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها مهارت بیشتری دارند و در عین حال توان کارآفرینی و اشتغال زایی بیشتری دارند.
رئیس دانشگاه علمی-کاربردی لرستان یادآور شد: بنا بر برنامه ششم توسعه 30 درصد آموزش ها باید مهارتی باشد اما در حال حاضر حدود 15 درصد آن مهارتی است.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.