به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز دوشنبه در آئین افتتاح مرکز آموزش علمی -کاربردی فرهنگ و هنر خرم آباد اظهار داشت:
از مجموع این اعتبار 10 هزار میلیارد ریال طرح های اقتصادی و 20هزار میلیاردریال طرح های عمرانی بوده که از محل اعتبارات ملی و استانی تامین اعتبار شده است.
وی افزود: طرح های سرمایه گذاری اغلب با کمک بخش خصوصی در استان انجام شده است.
امیری با تاکید بر اینکه لرستان استانی با ظرفیت های بالای توسعه و سرمایه گذاری است، افزود: طبیعت بکر و دست نخورده لرستان یکی از سرمایه های اصلی آن محسوب می شود و در همین راستا گردشگری زمینه ای برای ایجاد اشتغال است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: با توجه به اینکه لرستان در مسیر استراتژی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد می توان به روش های مختلف در مسیرهای اصلی آزادراهها و بزرگراه های این استان محوردهای گردشگری و توسعه ای تعریف کرد.
امیری با اشاره به اینکه تاسیس دانشگاه و مراکز علمی مهمترین راه برای از بین فقر و بخصوص بزرگترین فقر ، فقر فرهنگی است گفت: دانشگاهیان می توانند منشا تغییر و تحول باشند.
وی اظهار داشت: راه اندازی مرکز علمی -آموزشی فرهنگ و هنر در لرستان می تواند با تمرکز و توجه به زمینه های هنری و فرهنگی محلی و بومی استان تحول ایجاد کند بطوریکه هر فارغ التحصیل این دانشگاه که عنوان علمی و کاربردی را دارد می تواند یک کارآفرین باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه کسب دانش و سواد باید در اولویت باشد گفت: از طریق علم و تجاری سازی ایده ها می توان به ثروت هم رسید و علم زمانی ارزش دارد که نیازهای جامعه را تامین کند.
امیری یادآور شد: دانشگاه های علمی و کاربردی می توانند در رشته ها و بخش های مختلف بصورت ماهانه استارتاپ های مختلف اعم از صنایع دستی، تولیدات کشاورزی، بسته بندی محصولات کشاورزی را برگزار کنند.
وی با تاکید بر نقش و اهمیت هنر گفت: زبان هنر زبانی اثرگذار است بطوریکه گاه یک سرود، یک موسیقی از صدها سخنرانی اثرگذار تر است.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.