به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر یک تعاونی گاوداری 150 راسی در روستای حسین آباد به بهره برداری رسید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در آیین بهره برداری از این طرح، گفت: برای بهره برداری از این گاوداری 10 میلیارد ریال هزینه صرف شده که بیش از 60 میلیارد ریال آن تسهیلات و مابقی آورده متقاضی بوده است.
علی آشتاب با اشاره به اینکه این طرح در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع ایجاد شده است، گفت: با بهره برداری از این طرح برای پنج نفر به صورت مستقیم اشتغال فراهم شده است.
امروز همچنین کلنگ احداث یک سردخانه سه هزار تنی انبار و نگهداری موادغذایی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.
رئیس جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به اینکه برای این طرح در مجموع 40 میلیارد ریال هزینه نیاز است، عنوان کرد: آورده متقاضی برای این طرح 9 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده و نرخ سود بانکی تسهیلات پرداخت شده به متقاضی 6 درصد است.
رضا سوخته زاری با اشاره به اشتغال ایجاد شده با بهره برداری از این طرح، خاطرنشان کرد: با احداث و بهره برداری از این سردخانه برای 30 نفر به صورت مستقیم و و 100 نفر به صورت غیرمستقیم کار فراهم می شود.
فرماندار سلسله نیز در این آیین با اعلام رضایت از فعالیت های جهاد کشاورزی شهرستان در تمام زیربخش هایش، افزود: بخش کشاورزی یکی از ظرفیت های عمده شهرستان است که جای کار بیشتری دارد لذا انتظار می رود که جهاد کشاورزی با فعالیت و تلاش بیشتر زمینه تولید و اشتغال بیشتری را در شهرستان فراهم نماید.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.