رضا خالقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دراین راستا 12 کیلومتر چهارخطه و 14 کیلومتر راه روستایی زیر بار ترافیک قرار می گیرد.
وی با اشاره به بهره برداری از 80 واحد مسکن مهر در شهرستان پلدختر نیز اظهار داشت: کتابخانه روستای دیناروند خرم آباد نیز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب افتتاح می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: از مجموع هشت هزار کیلومتر راههای لرستان 6 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است که از این میزان چهار هزار و 200 کیلومتر آسفالت می باشد.
خالقی اظهار داشت: مابقی راههای روستایی استان به طول 2 هزار کیلومتر نیز در برنامه بهسازی قرار دارد به نحوی که اکنون عملیات آسفالت، تعریض و بهسازی 700 کیلومتر از این راهها در دست اجرا است.
وی ادامه داد: مطالبات پیمانکاران استان در حوزه راههای روستایی بیش از 850 میلیارد ریال می باشد که این حجم بدهی بیانگر میزان فعالیت و کارکرد قابل قبول در خدمت رسانی به روستاییان است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: لرستان دارای جاده ها و مسیرهای کوهستانی و سخت گذر بوده که انجام عملیات راهسازی در این منطقه فنی، زمانبر و هزینه بردار است اما دولت توجه مطلوبی به این استان دارد.
خالقی گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده، شاخص بهره مندی جمعیت استان از راههای دسترسی مطلوب به 66 درصد رسیده در حالیکه این میانگین در کشور 63 درصد است.
وی با بیان اینکه 70 درصد راههای منتهی به مرکز استان چهار خطه شده افزود: مابقی طرح های چهار خطه استان نیز به پیمانکاران واگذار شده و با درصد پیشرفت فیزیکی متفاوتی در حال انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین گفت: از سهم 44 هزار و 202 واحد مسکن مهر استان 90 درصد احداث و به متقاضیان تحویل شده است.
خالقی افزود: بر اساس تفاهم نامه های سه جانبه سهم واحدهای دولتی هفت هزار، تعاونی بیش از 11 هزار و 400 و خودمالک 25 هزار و 755 مسکن بوده است.
وی اظهار داشت: از این تعداد یکهزار و 500 واحد دولتی، 2 هزار و 300 واحد تعاونی و 634 واحد خودمالک نیمه تمام است.
وی با اشاره به مشکل خدمات زیربنایی واحدهای نیمه کاره گفت: مسکن مهر با گذشت حدود 10 سال همچنان از مطالبات اصلی مردم است که دولت باید پاسخگوی ان باشد.
خالقی با بیان اینکه مشکلات مسکن مهر از سال های گذشته تاکنون پابرجا است تصریح کرد: علاوه بر این، افزایش قیمت مصالح و دستمزدها نیز موجب بروز مشکل در روند اجرای این طرح شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.