به گزارش ایرنا، وقوع بارش های سیل آسا به صورت مستمر و در مدت حدود سه ساعت موجب شد دبی رودخانه خرم آباد به بیشترین میزان در 100 سال گذشته برسد و موج طغیان رودخانه ، خانه های ساحلی شهر را در بر گیرد.
سیلابی که اسباب و اثاثیه منازل را با خود برد و موجب رعب و وحشت ساکنان منطقه شد فروکش کرد اما آثار تخریب آن پس از فروکش شدن بیش از پیش نمایان شد.
آب همواره نشانی از آبادانی بوده اما در هفته گذشته به الفبای ویرانی و خسارت تبدیل شد تا موج این اتفاق باعث شود رییس جمهوری نماینده ویژه خود برای بازدید از مناطق سیل زده را راهی استان کند.
هرچند خسارات بسیاری از سیل برجای مانده اما امروز شهر آرامش خود را بازیافته و کار پاکسازی و شستشوی منازل و معابر با همکاری نیروهای زحمتکش شهرداری و کمک همکارانش ان که از تهران آمده اند همچنان ادامه دارد.
320 مورد امدارسانی به منازل آمار اولیه آتش نشانی خرم آباد است که بدون شک با اتمام کار پاکسازی و جمع آوری گزارش عملکرد، آمار دقیق تری از خدمات صورت گرفته ارائه خواهد شد.
هرچند به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ، تجهیزات ستاد بحران استان بسیار ناچیز است اما حضور 24 ساعته نیروهای امدادی و در کنار ان مسئولان موجب شد رویارویی با قهر طبیعت بدون بروز خسارت جانی پایان یابد.
آگاه سازی مردم و دادن هشدارهای مکرر به شهروندان برای تخلیه منازل در این مورد بی تاثیر نبوده به نحوی که شهرداری برای اطلاع رسانی به شهروندان حتی با مراجعه حضوری به درب منازل و استفاده از بلندگوهای دستی در محله های در معرض خطر نسبت به نجات جان شهورندان اقدام کرد.
برای پیشگیری از وقوع یا کاهش اثرات طبیعی علاوه بر مباحث فنی با مدیریت بحران و برنامه‌ریزی چگونگی مقابله با بحران‌های ناشی از بلایای طبیعی نیز مواجه هستیم و اگر مشکلات و مسائل احتمالی ناشی از بحران پیش‌بینی نگردند هزینه بازسازی و ترمیم صدمات ناشی از بحران بالا خواهند بود.
میزان بارش نقطه ای ثبت شده نشان می دهد طی 48 ساعت در خرم آباد 73 میلی متر باران ثبت شده که این حجم بارش ها به صورت حدود سه ساعت متوالی، موج عظیمی از سیلاب را در رودخانه خرم آباد جاری کرد.
از طرفی با توجه به احداث پل های موقت لوله ای و ساخت 2 پل دائم بر روی رودخانه خرم آباد، بسیاری این بناها را در بروز سیلاب مقصر می دانند و طغیان آب رودخانه به منازل مناطق ساحلی خرم آباد را نتیجه انسداد جریان آب توسط این ابنیه لحاظ می کنند.
هرچند قرار است به زودی در این خصوص نشستی با حضور عموم مردم و کارشناسان برگزار و مساله برای همیشه واکاوی شود اما گذشته از علت یابی این حادثه، باید گفت سیلاب میلیارد ها تومان خسارت به زیرساختهای مرکز استان وارد کرد و تخریب زیرساخت های شهری و روستایی، جاده، پل، ابنیه و خسارات منازل عموم مردم از عواقب بارش های سیل آسا در لرستان بوده است.

**مردم سیل زده در منازل خود مستقر شدند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی و پاکسازی پس از سیلاب گفت: لایروبی ها و تمیزکاری شهر به طور کامل انجام شده است.
احمد مرادپور اظهار داشت: تمامی خانواده های سیل زده به منازل خود بازگشته اند و تنها چهار خانواده به دلیل حجم خسارت وارده در مهمانسراها مستقر هستند و امکانات کامل در اختیار انان قرار دارد.
وی با اشاره به تامین لوازم گرمایشی خانواده های سیل زده گفت: در روزهای پس از وقوع حادثه غذای گرم و اقلام اولیه مورد نیاز میان اهالی توزیع شده است.
وی با بیان اینکه گزارش نهایی خسارت سیلاب در دست انجام است ادامه داد: با همکاری شهردار تهران، تیم های اعزام آتش نشانی این استان برای تخلیه آبها از جمله زیرگذرهای خرم آباد به استان اعزام شده اند و زیرگذرها تا پایان وقت امروز بازگشایی خواهد شد.

** مدیریت بحران لرستان تجهیزات کافی برای مقابله با سیل ندارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با وجود حضور دستگاه های امدادی و خدماتی در سیلاب خرم آباد، نبود تجهیزات کافی و لازم مانع ارائه خدمات رسانی کامل به مردم شد.
احمد مرادپور افزود: مقابله با این حجم سیلاب و شدت بارندگی با سه دستگاه لودر امکان پذیر نبوده و این در حالی است که سال های گذشته، ماشین آلات دستگاه های دولتی فروخته شده است.
وی اظهار کرد: مردم به سبب شدت تخریب و آبگرفتگی منازل بسیار عصبی بودند که باید تلاش کرد وضعیت کنونی در کوتاه ترین زمان ممکن به حالت عادی بازگردد.
او با تاکید بر جلب رضایت و تامین آرامش مردم توسط ستاد بحران استان گفت: با وجود خسارت مالی بسیار، نداشتن تلفات جانی از موارد مثبت سیلاب خرم آباد است.
مرادپور بیان کرد: گروه های ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای برآورد خسارت شهروندان فعال شده اند که باید فهرست دقیقی از آسیب های وارده و جزییات لوازم خانگی منازل آبگرفته را تهیه کنند تا مستندسازی دقیقی در این خصوص انجام شود.
وی گفت: افرادی که منازل آنان دچار ابگرفتگی شده علاقه ای به اسکان موقت در چادر ندارند بنابراین باید تلاش شود شرایط ابتدایی زندگی در واحدهای مسکونی آنها در کوتاهترین زمان ممکن فراهم شود.
معاون استاندار لرستان پیشنهاد تخریب پل های موقت رودخانه خرم آباد را مطرح کرد و افزود: این پل های لوله ای در برگشت آب و طغیان آن به منازل مردم نقش داشتند.
مرادپور ادامه داد: حجم خسارت سیلاب در خرم آباد میلیاردها ریال است و باید آسیب ها به گونه ای فهرست شود که مستند بوده تا بتوان اعتبار جبرانی برای این مهم اخذ کرد چرا که به دلیل نبود مستندها و اسناد و مدارک کافی، اعتبار خسارت سیل سال گذشته به طور کامل پرداخت نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان همچنین گفت: خسارت کلی به راه ها، زیرساخت، ابنیه و پل های استان وارد شده اما در خرم آباد صدها منزل مسکونی دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و زیان های بسیاری به این شهرستان وارد شده است.
وی ادامه داد: اکنون بررسی واحدهای خسارت دیده در دست اقدام است و زیرگذرهای شهر که در اثر حجم سیلاب بسته شده اند در حال تخلیه آب هستند.
او بیان کرد: اعلام برآورد اولیه از خسارت سیلاب امکانپذیر نیست اما بدون شک حجم آسیب های ملی و شخصی بسیار بالا است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به خسارت سیلاب در الیگودرز و پلدختر نیز گفت: سیلاب استان تلفات جانی نداشته اما تخریب زیرساخت ها به ویژه در مناطق ساحل رودخانه ها قابل توجه است.
مرادپور اظهار کرد: خسارت ناشی از سیلاب اخیر جمع بندی و برای اخذ اعتبار جبرانی به ستاد بحران ارسال می شود.

***تکمیل سدهای لرستان ضروری است
وی تاکید کرد: با توجه وضعیت توپوگرافی لرستان تکمیل سدها و اجرای طرح های آبخیرداری در استان ضروری است.
مرادپور اظهار داشت: سال گشته 470میلیارد ریال اعتبار ستاد بحران برای لرستان در نظر گرفته شد که 38 درصد آن تخصبص یافت و امسال تاکنون مبلغی در این خصوص در نظر گرفته نشده است.
وی گفت: در سیلاب پلدختر 2هزارو 400میلیارد ریال خسارت وارد شد اما خبری از پرداخت اعتبار برای جبران تاکنون نشده است.
وی با تاکید بر اختصاص اعتبار اضطراری وتنخواه به لرستان به میزان 500میلیارد ریال افزود: ردیف ملی باید برای ساماندهی رودخانه های لرستان در نظر گرفته شود.

*** ساکنان 100خانوار در خرم آباد جا به جا شدند
فرماندار خرم آباد به ایرنا گفت: به علت شدت بارندگی و وقوع سیلاب در خرم آباد، ساکنان 100 واحد مسکونی حدفاصل پل انقلاب و پارک معلم این شهر به وسیله لودر تخلیه و جابه جا شدند.
اسد عبداللهی افزود: با توجه به حجم سیلاب و شدت باران، خروج این افراد از منازل و یا نجات آنان با قایق یا ماشین های آتش نشانی امکانپذیر نبود و از لودر استفاده شد.
وی بیان کرد: همچنین چندین دستگاه خودرو در حاشیه پارک معلم واژگون و یا جابه جا شد که با اقدام نیروهای امدادی از غرق شدن آنها در سیلاب جلوگیری شد.
فرماندار خرم آباد میزان خسارت مالی ناشی از سیلاب را بسیار چشمگیر ارزیابی کرد و ادامه داد: مغازه ها و واحدهای تجاری خیابان مطهری به سبب آبگرفتگی دچار خسارت شدند و دیوار ساحلی رودخانه به طرف «آرامستان خضر» نیز تخریب شد.
عبداللهی با اشاره به تخریب پل روستای ناصروند در جنوب خرم آباد ادامه داد: متاسفانه سیلاب تجهیزات کارگاهی و کانکس های مستقر در بستر رودخانه خرم آباد را که برای اجرای دو طرح پل سازی در محل وجود داشت با خود برد.

**راه ارتباطی 13روستای پلدختر و قطع آب آشامیدنی این شهرستان
فرماندار پلدختر نیز اظهار داشت: 40 متر دیواره ساحلی پلدختر در وسط شهر تخریب شده که اگر سیل تکرار شود بخش عمده ای از شهر تخریب می شود.
نعمت الله دستیاری بیان کرد: راه ارتباطی 13 روستای پلدختر که بر اثر بروز سیل قطع شده بود همچنان مسدود است.
وی ادامه داد: همچنین آب آشامیدنی شهر پلدختر بر اثر طغیان رودخانه کشکان به طور کامل قطع شد.
وی اظهار داشت: لوله چدنی خط انتقال اصلی آب آشامیدنی شهر پلدختر به قطر 500 میلی متر را رودخانه کشکان به طور کامل در بخش شرقی و غربی شهر با خود برد.
وی افزود: این حادثه ساعت 16 (چهارشنبه) در روستای خرسدر کربلایی کاکه اتفاق افتاد که بر اثر آن آ ب آشامیدنی شهر به طور کامل قطع شد.
بخشدار مرکزی پلدختر نیز گفت: در اثر شدت بارش ها و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه کشکان 100 واحد مسکونی این بخش دچار آبگرفتگی شد.
مرتضی کاییدی اظهار کرد: این واحدهای مسکونی در شهرستان پلدختر دچار آب گرفتگی شدند که نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
او افزود: سیل به اصطبل و علوفه دام ها روستاهای بخش مرکزی، پلدختر نیز خسارت زد.
کاییدی بیان کرد: طغیان آب رودخانه موتور پمپ های کشاورزی و ملزومات آنها را با خود برده یا توسط گل ولای ناشی از سیلاب دچار خسارت شدند.
بخشدار مرکزی پلدختر گفت: راه 15 روستای این بخش نیز در اثر بروز سیل قطع و به مزارع و باغ ها خسارت وارد شده است.

**هلال احمر به ١٤٠٣ نفر گرفتار در سیلاب امدادرسانی کرد/آسیب جدی 68 روستا
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز اظهار داشت: در سیل اخیر ، امدادگران این جمعیت به یکهزارو ٤٠٣ نفر امداد رسانی کردند.
صارم رضایی بیان کرد: سیلاب اخیر لرستان به 68 روستا آسیب وارد کرد و همچنین یکهزارو 403 نفر در قالب 310 خانوار نیز متاثر از این حادثه شدند.
وی افزود: 38 تیم عملیاتی به همراه 59 نفر از پرسنل و همراهی 98 نفر از داوطلبان با بهره گیری از خودروهای تک کابین، دو کابین و موتور پمپ لجن کش به یاری سیل زدگان در شهرهای مختلف استان شتافتند.

** راه ارتباطی 20هزارنفر بر اثر لغزش زمین در الیگودرز مسدود شد
فرماندار الیگودرز نیز اظهار کرد: در بارش های اخیر خساراتی به این شهرستان وارد شد و همچنین زمین لغزش باعث مسدود شدن راه 20 هزار نفر با مرکز شهرستان شده است.
حمید کشکولی بیان کرد: رودخانه مورزین که آب مزارع پرورش ماهی با ظرفیت 1300 تن و آب قم رود را تامین می کرد بسته شده است.
وی ادامه داد: قول دادن و کاری نکردن باعث بی اعتمادی می شود دست ما خالی است و با توجه به صعب العبور بودن منطقه و بسته شدن راه ارتباطی 20 هزار نفر باید به الیگودرز یک بالگرد اختصاص داده شود.
کشکولی افزود: الیگودرز نیازمند تجهیزات لازم برای امداد رسانی به منطقه است.

**سیل در دلفان 250 میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت
فرماندار دلفان گفت: برآوردهای نخستین حاکی است سیل بیش از 250 میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد کرده است.
حشمت بهمنی افزود: این میزان خسارت به بخش های تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی، راه و ابنیه فنی، زمین های کشاورزی و واحدهای مسکونی دلفان وارد شده است.
وی اظهار کرد: برآوردها حاکی است که سیل به راه های 50 روستا خسارت زده و جاده آنان نیز قطع شده همچنین 9 دهنه پل نیز تخریب شده است.
بهمنی بیان کرد: سیل همچنین 54 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت زده است.
او گفت: این خسارت شامل تخریب دو هزار هکتار زمین کشاورزی کنار رودخانه،21 هکتار باغ، 67 اصطبل سنتی و انبار علوفه، یک واحد دامداری صنعتی،16 کانال سنتی و 16 کیلومتر جاده بین مزارع است.
فرماندار دلفان ادامه داد: سیل 14 میلیارد ریال به تاسیسات برق خسارت وارد کرده و در نورآباد نیز به پل های جاده ای و دیواره های ساحلی این شهر آسیب وارد کرده است.
فرماندار دلفان همچنین گفت: سیل به 540 واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب زده که از این تعداد 200 واحد در روستاها و 100 واحد در مناطق شهری واقع است ضمن اینکه 300 واحد شهری و روستایی نیز خسارت جزیی دیده اند.
به گفته وی، سیل همچنین به اثاثیه و وسایل زندگی 150 خانوار خسارت وارد کرد.
بهمنی میزان خسارت سیل به بخش مسکن را 160 میلیارد ریال اعلام کرد.

**لرستان سیل خیز و کمبود تجهیزات/ رودخانه خرم آباد ساماندهی می شود
استاندار لرستان نیز می گوید: باتوجه به اینکه تاسیسات شهری باعث تشدید حجم سیلاب در خرم آباد شد، طرح ساماندهی رودخانه این شهر تصویب شده و باید به طور کامل اجرا شود.
سید موسی خادمی اظهار داشت: خروجی آب استان از پلدختر عبور می کند و توپوگرافی منطقه هم این شهرستان را مستعد بروز سیلاب کرده است.
وی با بیان اینکه ماه قبل خسارات بسیاری در پلدختر بر اثر وقوع سیل رخ داد افزود: اکنون نیز در الیگودرز و خرم آباد خساراتی بر جای مانده و ارتباط یک بخش الیگودرز با مرکز شهرستان کاملا قطع است.
وی ادامه داد: سیلاب تهدیدی برای سایت های پرورش ماهی روستاها و تاسیسات قم رود شده بود که اکنون شرایط بهتر شده است.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه سیلاب اخیر بیشترین تاثیر را در خرم آباد داشته است گفت: به دلیل اینکه رودخانه در این شهرستان از حوزه های نزدیک شهر است و وسعت و شیب زیادی دارد بارش شدید باران موجب بروز سیلاب بزرگی شد که مناطق شهری را در بر گرفت.
خادمی با بیان اینکه نوع منطقه خرم آباد به نحوی است که سیلاب به سرعت شکل می گیرد افزود: در 100 سال اخیر دبی رودخانه 570 متر مکعب در ثانیه بوده اما در سیل اخیر بیشتر از 710 متر مکعب شد.
وی اضافه کرد: در این سال ها تاسیسات بسیاری در کنار رودخانه احداث شده است از جمله زیرگذر و پل ها موقت که باعث تشدید حجم سیلاب شدند.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه مشکل اصلی ستاد بحران استان نبود امکانات و تجهیزات است گفت: در شرایط بحران نمی توانیم به سرعت تصمیم گیری کرده و اقدام کنیم باید یک اعتباری ویژه بحران برای استان وجود داشته باشد تا در مواقع نیاز و به دور از سیکل طولانی درخواست و تخصیص اعتبار برای شرایط حساس و بحران هزینه شود.

**دستور روحانی به وزیر کشور برای بسیج کمک رسانی به سیل زدگان
خسارت سیلاب در خرم آباد به حدی بود که رییس جمهوری پس از اخذ آخرین گزارش ها از وضعیت جاری شدن سیل و آب گرفتگی در شماری از استان های جنوبی و غربی کشور به وزیر کشور دستور داد همه امکانات لازم در سطح استان های سیل زده و مناطق همجوار برای مدیریت مشکلات ناشی از سیل، کاهش خسارات و هرگونه کمک لازم به سیل زدگان بسیج شوند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور خواست تا ضمن تشکیل ستادی متشکل از مسوولان وزارتخانه های نیرو و کشاورزی، ستاد مدیریت بحران و سایر دستگاه های مرتبط روند مدیریت سیلاب ها و حوزه های آبگیر و همچنین رسیدگی به مناطق سیل زده از نزدیک نظارت و مدیریت شود.
به همین منظور و به نمایندگی از سوی رییس جمهوری، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری به همراه تعدادی از مسوولان دستگاه های خدماتی و امدادی حاضر در ستاد مذکور روز چهارشنبه، عازم مناطق سیل زده شد.

** تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به آسیب دیدگان سیل تعلق می گیرد
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همراه و.اعظی به لرستان سفر کرد و در جمع خبرنگاران گفت: تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به آسیب دیدگان سیلاب اخیر در لرستان پرداخت می شود.
اسماعیل نجار اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان میزان خسارات وارد شده به مناطق سیل زده لرستان را برآورد کنند.
وی با اشاره به اینکه برای مردمی که در سیلاب خساراتی به منازل آنها وارد شده است دستورالعمل هایی وجود دارد گفت: در صورتی که منازل آنها نیاز به تعمیر داشته باشد مبلغی با عنوان تسهیلات ارزان قیمت و مبلغ بلاعوض دیگری اعطا خواهد شد.
نجار بیان کرد: اگر منازلی که نیاز به بازسازی داشته باشد تسهیلات بیشتری به آنها تعلق می گیرد که در شهر حدود 500میلیون ریال خواهد بود.
وی ادامه داد: مسئولین دستگاه های مرتبط در حال میزان برآورد خسارات هستند و تا حصول و اعلام آن باید منتظر بمانیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین گفت: 2درصد از اعتبارات صرف مقابله و سه درصد از اعتبارات کل کشور صرف پیشگیری با بحران می شودکه این میزان حدود 200هزار میلیارد ریال می باشد.
نجار بیان کرد: باتوجه به مشکلات مالی دولت سعی خواهیم کرد که این اعتبارات اختصاص یابد.

** 40 میلیاردریال تنخواه برای خرید اقلام اساسی سیل زدگان خرم آباد اختصاص یافت
رییس دفتر رییس جمهوری نیز پس از بازدید برخی مناطق و منازل سیل زده خرم آباد گفت: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق سیل زده خرم آباد و جلسه ستاد بحران استان، در اقدام فوری 40 میلیارد ریال به صورت تنخواه برای خرید اقلام اساسی سیل زدگان شهر اختصاص می یابد.
محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد بحران در جمع خبرنگاران افزود: به همین منظور مقرر شد کمیته ای با حضور استاندار تشکیل و نسبت به خرید و توزیع اقلام اساسی اقدام شود.
وی اظهار داشت: با وجود حجم خسارات مالی بالا، سیلاب خرم آباد تلفات جانی نداشته و تنها منازل و زیرساخت های شهری تخریب شده است.
وی ادامه داد: به دستور رییس جمهوری هیاتی متشکل از مسئولان بخش های مختلف و با جامعیت کامل برای سفر به لرستان تعیین شد که در این سفر مسائل و مشکلات را بررسی کردند.
رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به تقسیم کار دستگاهها در جلسه ستاد بحران گفت: بخشی از مشکلات با مدیریت استاندار لرستان و همکاری مدیران استانی حل می شود و بخشی نیز با کمک رییس ستاد بحران کشور و پیگیری رییس جمهوری بررسی خواهد شد.
رییس دفتر رییس جمهوری گفت: مسئولان باید در کنار مردم سیل زده باشند و تا ساماندهی کامل آنان از هیچ کوششی دریغ نکنند.
واعظی اظهار داشت: تا وقتی که مردم به زندگی عادی برنگشته اند نباید از سوی مسئولان رها شوند و در حد توان باید به مردم خدمات ارایه دهیم.
وی گفت: نباید ابتدای امدادرسانی احساسی عمل کنیم و زمانی که شرایط عادی شد وضعیت را رها کنیم ، خدمت رسانی وظیفه ما است و با این وضعیت دشوار مردم تا وقتی به زندگی عادی برنگشته اند باید در کنارشان باشیم.
به گفته وی علی رغم وضعیت محدود مالی کشور ، هزینه زیادی را برای زلزله زده ها انجام دادیم.
واعظی بیان کرد: با محدودیت های مالی دولت هزینه های مناطق سیل زده و سرمازده هم اضافه شد اما با این وضعیت مسئولان مصمم به خدمت رسانی هستند.
وی با اشاره به اینکه در بودجه کشور با محدودیت هایی مواجه هستیم اما خسارت سیلاب لرستان را پیگیری می کنیم گفت: مسایل رودخانه هایی که سبب بروز مشکلاتی شده اند باید توسط آب نیرو پیگیری شود و باید برای آیندگان اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.
رییس دفتر رییس جمهوری بیان کرد: باید اقدامات آبخیزداری را در بالادست رودخانه ها انجام داد و به همین منظور سهم لرستان از صندوق ملی برای این اقدامات بیشتر تخصیص داده می شود.
واعظی با بیان اینکه هدف اولیه سفر به خوزستان بود اما در تصمیمی که گرفته شد به لرستان آمدیم اضافه کرد: با اینکه امکانات در این استان محدود بود اما خدمت رسانی به مردم به خوبی انجام شد که من از طرف دکتر روحانی از شما کمال تشکر را دارم.
وی بیان کرد: باتوجه به اینکه سیلاب اخیر خرم آباد بی سابقه بود اما هیچگونه تلفات جانی نداشت که این موضوع به دلیل اطلاع رسانی به موقع مسئولین استانی می باشد.
وی بیان کرد: فرمانداران خسارات را برآورد کنند و ما هم موافقت خواهیم کرد اما در زمان تخصیص منابع نمی توانیم همه اعتبار را تخصیص دهیم.
واعظی ادامه داد: دولت برای مشکلات مردم لرستان احترام قائل است و باید برای برطرف کردن مشکلات مردم همدل باشیم.
در حال حاضر ارزیابی های لازم از خسارت وارد شده به راه، کشاورزی، برق، آب، مخابرات، منازل و ابینه استان در حال انجام است و گزارش نهایی ارائه نشده است.
البته حجم خرابی سیلاب در لرستان به ویژه خرم آباد به اندازه ای بوده که تیم های کمکی از اتش نشانی تهران به مرکز استان اعزام شده اند و در حال حاضر نیز در خرم آباد حضور دارند و کار پاکسازی معابر، منازل و آب کشی از سطح زیرگذرها و مناطق را به همراه اتش نشانی خرم آباد انجام می دهند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.