میرزامحمد مرادی روز شنبه در حاشیه افتتاح طرح پروار بندی گوساله در روستای گل گل پلدختر به نمایندگی از سایر طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:92میلیارد و 330 میلیون ریال از محل اشتغال روستایی و عشایری به صورت تسهیلات بانکی با سود 6 درصد و بازپرداخت پنج ساله برای راه اندازی این طرح ها هزینه شده است.
وی افزود: چهار هزار و 472 راس دام سبک و سنگین در قالب طرح های گاو شیری اصلاح نژادی ، پروار بندی گوساله ، پرورش گوسفند داشتی اصلاح نژادی و پروار بندی بره گنجانده شده است.
مدیر جهادکشاورزی پلدختر گفت: با افتتاح این طرح ها برای 182 نفر به طور مستقیم و حدود 400 نفر به صورت غیر مستقیم در این شهرستان تولید اشتغال خواهد شد.
وی افزود: هم اکنون تولید گوشت قرمز در شهرستان 2 هزار و 800 تن و تولید شیر 9هزار و 800 تن می باشد که با بهره برداری از این طرح ها بیش از 300 تن گوشت قرمز و 720 تن شیر به ظرفیت تولیدات بخش کشاورزی شهرستان اضافه می شود.
مرادی خاطرنشان کرد: بر این اساس تولید گوشت قرمز در شهرستان پلدختر به سه هزار و 100 و تولید شیر به 10 هزار و 520 تن در سال خواهد رسید که گام موثری در راستای تولید ملی و اشتغال پایدار می باشد.
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.