معاون استاندار لرستان از حجم بالای ضررهای ملی و شخصی در این استان به دلیل سیل خبرداد.

به گزارش ایلنا، احمد مرادپور از بالا بودن حجم خسارت سیل در این استان خبر داد و اعلام کرد: بیشترین خسارت مربوط به خرم‌آباد است.

مرادپور در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان بیان کرد: سیلابی که از چند روز پیش رخ داد؛ خساراتی در استان بر جای گذاشت که میزان خسارات در شهرستان خرم آباد بیش از سایر مناطق است.

وی ادامه داد: خسارت کلی به راه‌ها، زیرساخت، ابنیه و پل‌های استان وارد شده، اما در خرم آباد صد‌ها منزل مسکونی دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و خسارات بسیاری به این شهرستان وارد شده است.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: اکنون بررسی واحد‌های خسارت دیده در دست اقدام است و زیرگذر‌های شهر که بر اثر حجم سیلاب مسدود شده‌اند و در حال تخلیه آب هستند.

مرادپور تصریح کرد: اعلام برآورد اولیه از خسارت سیلاب امکانپذیر نیست، اما بدون شک حجم ضرر‌های ملی و شخصی بسیار بالا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به خسارات سیلاب در الیگودرز و پلدختر نیز گفت: سیلاب استان تلفات جانی نداشته، اما تخریب زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق ساحل رودخانه‌ها قابل توجه است.

مرادپور اظهار داشت: خسارات ناشی از سیلاب اخیر جمع بندی و برای اخذ اعتبارات جبرانی به ستاد بحران ارسال می‌شود.

وی گفت: ساکنان بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی خرم‌آباد به دلیل سیلاب و طغیان رودخانه با لودر از منازل تخلیه شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: جمعیت هلال‌احمر لرستان به هزار و ۴۰۳ نفر حادثه‌دیده سیلاب اخیر امدادرسانی کرد.
 
صارم رضایی افزود: بر اساس اخطاریه‌های قبلی سازمان هواشناسی سیلاب در برخی مناطق استان به وجود آمد که در پی آن تیم‌های امدادی و عملیاتی جمعیت هلال‌احمر استان به آماده‌باش کامل درآمدند.
 
رضایی عنوان کرد: همه تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر در مناطقی که مورد سیل قرار گرفتند حضور داشتند و توانستند به بسیاری از افراد حادثه‌دیده امدادرسانی کنند.
 
وی بیان کرد: سیلاب اخیر لرستان به ۶۸ روستا آسیب وارد کرد و همچنین ۳۱۰ خانوار (۱۴۰۳ نفر) نیز متأثر از این حادثه شدند.
 
رضایی تصریح کرد: ۳۸ تیم عملیاتی به همراه ۵۹ نفر از پرسنل و ۹۸ نفر از داوطلبان با بهره‌گیری از خودرو‌های تک کابین، دو کابین و موتورپمپ لجن کش به یاری سیل‌زدگان در شهر‌های مختلف استان شتافتند.
 
امرائی معاون امداد نجات جمعیت استان نیز گفت: تعداد ۴۶ تخته چادر برای اسکان اضطراری، کلمن آب، ست ظروف، قند و شکر و حبوبات، چراغ خوراک‌پزی، پک ۷۲ ساعته، غذای گرم، بیسکویت و کشمش نیز بین این افراد توزیع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.