به گزارش ایرنا ، فریدون خودنیا روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تعداد زیادی از مشترکان مناطق خاوه جنوبی و شمالی و چواری از توابع شهرستان نورآباد به دلیل افزایش مصرف انرژی با مشکل ضعف ولتاژ مواجه شده بودند.
وی اظهار داشت: با بررسی های انجام شده، مهندسی و برنامه ریزی، احداث یک خط جدید به طول 30 کیلومتر برای تقویت انرژی تحویلی به مشترکان در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار داشت: با توجه به بازدید و بررسی ها کوتاه ترین مسیر از پست 230 کیلو ولت گرین تا مناطق یاد شده در میان کوه ها و مناطق سخت گذر به طول 30 کیلومتر طراحی و احداث شد.
خودنیا با اشاره به حل مشکل معارضان در انجام این طرح گفت: برای احداث این شبکه 30 میلیارد ریال هزینه شده که افزایش پایداری شبکه های برق مناطق یاد شده را بدنبال داشت.
وی کاهش ضعف ولتاژ، افزایش پایدار شبکه های مسیر فوق، افزایش قابلیت پدافند غیر عامل و انرژی تحویلی مطمئن به مشترکان را از نتایج اجرای این طرح برشمرد و افزود: با این مهم رضایتمندی 6 هزار خانوار روستایی فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان ادامه داد: افزایش مصرف انرژی، شرکت های توزیع را با چالش بزرگی مواجه کرده و به همین دلیل بایستی تمامی شبکه ها و ترانس ها تقویت گردند تا انتظارات مردم برآورده شود.
خودنیا گفت: سال گذشته از مجموع 500 میلیارد ریال اعتبار برق رسانی روستایی کشور 80 میلیارد ریال در لرستان هزینه شده که رقم قابل قبولی است.
وی تصریح کرد: امسال نیز تاکنون 150 میلیارد ریال از منابع مختلف برای برق رسانی به روستاهای استان هزینه شده که شاید این رقم از نظر مهندسی ارزش توجیه نداشته باشد اما وجه مطلوب آن خدمت جمهوری اسلامی به مناطق محروم است.
بیش از 622 هزار مشترک، انشعاب شرکت توزیع برق لرستان را دریافت کرده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.