به گزارش ایرنا با وقوع انقلاب اسلامی شکوفایی در تمام حوزه ها رخ داد، ورزش لرستان یکی از حوزه هایی است که می توان رشد و بالندگی را به برکت انقلاب اسلامی در آن دید.
توجه به جوانان، کسب عناوین متعدد قهرمانی، ایجاد خانه های جوان و تشکیل هیات ورزشی از مهم ترین اقدامات در حوزه ورزش است که می توان به آن اشاره کرد.
در استان لرستان پس از انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی در حوزه ورزش و جوانان بوده ایم که در میزگردی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان، معاون ورزشی، معاون توسعه و منابع پشتیبانی، مسئول ورزش بانوان، رییس گروه مشارکت های اجتماعی و مسئول روابط عمومی این اداره کل به آن پرداخته شده است.

**توسعه ورزش و توجه به جوانان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در این میزگرد اظهار داشت: خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران را نمی توان با قبل از پیروزی انقلاب مقایسه کرد چراکه هیچ نامی از ورزش لرستان قبل از انقلاب نبود اما اکنون شاهد پیشرفت ورزشکاران هستیم.
علی یاور عزیزپور ادامه داد: در قبل از انقلاب و در برخی از شاخص ها حداقل امکانات وجود نداشت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه ورزش و توجه به جوانان از دستاوردهای انقلاب می باشد.
وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی تنها 14مکان ورزشی در استان وجود داشت که به برکت نظام جمهوری اسلامی اکنون بیش از 220مکان ورزشی در لرستان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در سه سال اخیر 40طرح عمرانی را نوسازی کرده ایم اضافه کرد: 40مکان ورزشی را در اختیار هیات های تخصصی ورزشی قرار دادیم و اکنون 72طرح در دست اجرا است.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بیان کرد: اکنون سرانه ورزشی لرستان 87سانتی مترمربع است که با بهره برداری از طرح های در دست اجرا این سرانه افزایش می یابد.
وی گفت: پیست های دو و میدانی استان در حال احیا هستند و زیرسازی های لازم برای ایجاد پیست تارتان در دستور کار قرار گرفته است، همچنین بیش از 20زمین چمن مصنوعی در استان در دست ساخت می باشد.

**تجهیز خانه های ورزش روستایی برای بهره مند شدن روستاییان در دستور کار است
عزیزپور همچنین اظهار داشت:خانه های ورزش روستایی برای استفاده روستاییان در حال تجهیز است تا روستاییان از امکانات و خدمات نظام بهره مند شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی شاید 10ورزشکار عنوان دار در این استان بود اما اکنون بیش از 200ورزشکار مدال آور در رده های مختلف فعالیت می کنند.
عزیزپور بیان کرد: شاخص هایی در حوزه جوانان وجود دارد که از سوی وزارت ورزش و جوانان به استان ها ابلاغ می شود و با تلاش شرایط و زیرساخت ها را برای جوانان فراهم می کنیم این در حالی است که در گذشته خانه جوان در اختیار جوانان نبود.
وی با بیان اینکه بانوان لرستانی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با حفظ شئونات اسلامی پس از انقلاب به صحنه آمده و با افتخارآفرینی های خود پرچم ایران را در میادیین بین المللی برافراشته اند گفت: در مسابقات آسیایی اخیر هشت نفر از ورزشکاران زن لرستان حضور داشته و با رقیبان به رقابت پرداختند.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان ادامه داد: قبل از انقلاب تنها چهار شهرستان از داشتن اداره تربیت بدنی بهره برده اما امروز در 11شهرستان استان اداره ورزش و جوانان با قدرت فعالیت خود را ادامه می دهد.

**ارزشی کردن ورزش یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
عزیزپور اضافه کرد: قبل از انقلاب اسلامی، ورزش معادل بی بند و باری بود و با هرپوشش و شرایطی ورزشکاران فعالیت می کردند اما ارزشی کردن ورزش از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی گفت: احیا ورزش و توجه به بخش بانوان از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است همچنین هنر زمان گذشته مقایسه جوانان به حیث زیبایی بوده و توجهی به حوزه جوانان نمی شد اما انقلاب به تمام امور جوانان توجه کرده و شرایط را برای کاهش آسیب های اجتماعی فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی جوانان به امورات این حوزه توجه خاصی دارد افزود: خانه های تخصصی ورزش ماحصل دولت تدبیر و امید است و اکنون 600هیات ورزشی در استان فعالیت می کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان اضافه کرد: توجه به دور از نگاه جنسیتی در ورزش از برنامه های وزارت ورزش و جوانان است و بانوان در کنار آقایان دارای پست های مدیریت هستند.
عزیزپور گفت: برای عقب ماندگی حوزه بانوان در دوران قبل از انقلاب اعتباری درنظر گرفته شده است تا کاستی های موجود در این حوزه برطرف شود.

**واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
معاون توسعه و منابع پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان لرستان نیز در این میزگرد اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت به ورزش رشد چشمگیری داشته است بطوریکه اکنون 220مکان ورزشی در استان وجود دارد که 90مکان در اختیار بخش خصوصی است.
ضرغام علیجانی بیان کرد: تعدادی از اماکن ورزشی که پس از انقلاب در روستاها احداث شده مسئولیت حفظ و نگهداری این اماکن در اختیار دهیاران قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تا سال 93 نزدیک به 960میلیون ریال درآمد از اجاره مکان های ورزشی دریافت کرده ایم اما اکنون پیش بینی می کنیم تا پایان امسال 14میلیارد ریال درآمد کسب شود که تاکنون 12میلیارد و 500میلیون ریال آن محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل اجاره اماکن صرف ورزشکاران می شود گفت: واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که توانسته ای آن را در استان محقق کنیم.
معاون توسعه و منابع پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان لرستان اظهار داشت: ایرادات اماکن ورزشی با برپایی جلسات متعدد برطرف شد و براساس قوانین و مقررات فدراسیون های ورزشی، کاربری آنها تغییر یافت که موجب رضایتمندی مردم شده است.
علیجانی افزود: 600هیات ورزشی فعال در استان وجود دارد که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته ایم خدمات خوبی را به مردم اریه دهیم.
وی اضافه کرد: خدمات قبل و بعد از انقلاب اسلامی قابل بیان نیست اما تلاش می کنیم در کمترین زمان مشکلات در شهرستان های استان را برطرف کنیم.

**قبل از پیروزی انقلاب بانک اطلاعاتی ورزشکاران وجود نداشت
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان لرستان نیز در این میزگرد اظهار داشت: در تمام شاخص های ورزش و جوانان رشد خوبی داشته و موفقیت های خوبی را کسب کرده ایم.
سید علی کریمی افزود: در گذشته بانک اطلاعاتی از مدال آوران و افتخارآفرینان وجود نداشته اما امروز بانک اطلاعاتی ورزشکاران در تمام حوزه ها فراهم است.
به گفته وی بیش از 55هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت می کنند که در گذشته به این موضوع توجه نشده است و آماری وجود ندارد که بدانیم چه تعداد ورزشکار سازمان یافته در لرستان بود.
وی بیان کرد: 48هیات ورزشی فعال استانی و بیش از 600هیات های شهرستانی و بخشی در لرستان وجود دارد همچنین این هیات ها در روستاها سازماندهی شده است.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان لرستان اظهار داشت: زیرساخت ها و بسترهای لازم برای برگزاری میزبانی رقابت های مختلف فراهم شده بطوریکه امسال هیات های ورزشی متقاضی برگزاری انواع میزبانی ها بوده و در این راستا 112میزبانی برگزار شد.
کریمی گفت: هیات های ورزشی بیش از 60عنوان تیمی را طی امسال کسب کرده و روند رو به رشدی را برای کسب عنوان های قهرمانی داشته ایم.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان لرستان اظهار داشت: تاکنون در سالجاری یکهزارو 900 عنوان مختلف توسط ورزشکاران لرستانی کسب شده و ورزشکاران یکهزارو 948 قهرمانی کشور در سال 96 به ارمغان آورده اند.

**ارتقاء مشارکت جوانان برای کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار است
رییس گروه مشارکت های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان لرستان اظهار داشت: ستاد ملی ساماندهی جوانان مهمترین بستر قانونی برای سیاست گذاری تصمیم گیری و اعمال نظارت بر این حوزه است.
شهاب مولایی ادامه داد:790میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در سال 94 پرداخت شد این رقم در سال 95 به سه هزارو 330میلیارد ریال رسید.
وی بیان کرد: تمامی مسایل و مشکلات جوان در قالب کارگروه تصمیم گیری می شود همچنین ارتقاء مشارکت اجتماعی جوانان در دستور کار است که می تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.
مولایی عنوان کرد: 24سازمان مردم نهاد در این حوزه فعال است که رصدخانه بام خرم آباد یکی از مهم ترین اقدامات این سمن ها می باشد.
وی افزود: شکل گیری الگوی مطلوب ازدواج در لرستان نیازمند برنامه های آموزش ازدواج است که امسال 38 کارگاه در این خصوص برگزار شده است.

** انقلاب اسلامی فرصت حضور بانوان را در عرصه های مختلف فراهم کرد
مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان لرستان نیز در این میزگرد گفت: انقلاب اسلامی فرصت حضور بانوان با پوشش اسلامی را در عرصه های مختلف فراهم کرد.
فرزانه جمال شرف بیان کرد: علاوه بر اقدامات ارزشی، حضور بانوان کار فرهنگی قلمداد می شود که پس از انقلاب بانوان در یک فضای امن تر توانستند در میدان های رقابت با حریفان خودشان را نشان دهند.
وی بیان کرد: اکنون بانوان در 46رشته ورزشی فعالیت دارند که در 14 رشته ورزشی یا بیشتر یا تقریبا برابر با آقایان هستند.
وی ادامه داد: بانوان لرستانی در بیش از 22رشته ورزشی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند که برای اولین بار یک خانم به مسابقات آسیایی و پنج خانم به مسابقات پارآسیایی اعزام شدند.
جمال شرف با اشاره به ظرفیت های ورزشکاران لرستانی افزود: مارال مردانی توانست به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی در رقابت های جهانی حضور داشته باشد.
وی اضافه کرد: بانوان با حفظ ارزش های اسلامی در میادین حضور دارند و از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.
مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان لرستان همچنین گفت: برگزاری جشنواره های روستایی و عشایری یکی از خدمات انقلاب برای زنان روستایی است که با حفظ آیین سنتی و محلی خود در آن شرکت می کنند.
جمال شرف عنوان کرد: یکی دیگر خدمات انقلاب به زنان روستایی طرح ساختار قامتی است که زنان روستایی بتوانند در ساختار قامتی و سلامت بدنی موفق باشند.
وی بیان کرد: 13مدال آسیایی و جهانی در قالب تیم ملی و بازی های آسیایی توسط بانوان لرستان کسب شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون 18هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در لرستان فعالیت می کند افزود: همچنین بانوان لرستانی بیش از 37درصد در حوزه ورزشکاران سازمان یافته نسبت به سال گذشته رشد داشته اند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.