رضا خالقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع هشت هزار کیلومتر راههای لرستان 6 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است که از این میزان چهار هزار و 200 کیلومتر آسفالت می باشد.
وی اظهار داشت: مابقی راههای روستایی استان به طول 2 هزار کیلومتر نیز در برنامه بهسازی قرار دارد به نحوی که اکنون عملیات آسفالت، تعریض و بهسازی 700 کیلومتر از این راهها در دست اجرا است.
وی ادامه داد: مطالبات پیمانکاران استان در حوزه راههای روستایی بیش از 850 میلیارد ریال می باشد که این حجم بدهی بیانگر میزان فعالیت و کارکرد قابل قبول در خدمت رسانی به روستاییان است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: لرستان دارای جاده ها و مسیرهای کوهستانی و سخت گذر بوده که انجام عملیات راهسازی در این منطقه فنی، زمانبر و هزینه بردار است اما دولت توجه مطلوبی به این استان دارد.
خالقی گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده، شاخص بهره مندی جمعیت استان از راههای دسترسی مطلوب به 66 درصد رسیده در حالیکه این میانگین در کشور 63 درصد است.
وی با بیان اینکه 70 درصد راههای منتهی به مرکز استان چهار خطه شده افزود: مابقی طرح های چهار خطه استان نیز به پیمانکاران واگذار شده و با درصد پیشرفت فیزیکی متفاوتی در حال انجام است.
وی بیان کرد: از جمله این طرح ها، آزادراه خرم آباد - اراک است که علیرغم عدم اجرای این طرح در حوزه استان مرکزی، اما لرستان پیشرفت قابل قبولی در این پروژه داشته و انتظار می رود سال آینده آزادراه در محدوده استان بهره برداری شود.
به گفته خالقی 89 کیلومتر از طول مسیر ۱۳۴ کیلومتری این پروژه راهسازی در حوزه لرستان قرار دارد و پیشرفت فیزیکی آن بیش از 70 درصد است.
مدیر کل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: نصب علائم، روشنایی، بازگشایی مسیرهای مسدود و رفع نقاط حادثه خیز در حوزه وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است و راه و شهرسازی احداث راههای جدید و چهار خطه ها را بر عهده دارد.
خالقی با بیان اینکه اکنون 104 کیلومتر آزادراه استان زیر بار ترافیک قرار دارد اظهار داشت: 364 کیلومتر بزرگراه ( چهارخطه) و 725 کیلومتر راه اصلی در استان احداث شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.